Jak uniknąć zmory każdego sportowca? 10 sposobów na zadbane kolana.

Podziel się ze znajomymi :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Kolano jest największym stawem w naszym organizmie, który zapewnia stabilne podparcie dla całego ciała. Kolana zapewniają również elastyczność i stabilność w nogach, dzięki czemu można stać, chodzić, biegać, skakać. Stąd ważne jest, aby zachować swoje kolana silne i zdrowe.

Kolana słabną wraz z wiekiem, ale ludzie mogą mieć problemy z kolanem w każdym wieku. Słabe kolana mają przede wszystkim wpływ na naszą mobilność i sprawiają często problemy w codziennych czynnościach np. podnoszenie przedmiotów czy po prostu spacer.

Osłabnięcie stawów kolanowych może być wynikiem urazów, niedoboru witamin i minerałów, siedzącego trybu życia, ale wpływ też ma nadmierne spożycie sodu, palenie lub picie.

Mamy dla Ciebie ratunek… Jeśli cierpisz na stałe bóle w kolanach, można dokonać pewnych zmian w stylu życia i diety w celu ich wzmocnienia.

Ćwiczenia wzmacniające

Istnieje wiele ćwiczeń, które mają na celu wzmocnić twój staw. Takie ćwiczenia pomagają wzmocnić mięśnie wokół stawów, zachować stabilność.

Nasze zdrowie zaczyna się w jelitach. Dlatego skupiamy się na bakteriach jelitowych, które odgrywają ważną rolę w procesie odchudzania. Proces odchudzania wiąże się z otyłością i nadwagą, które są źródłem większości chorób cywilizacyjnych. Badania naukowe potwierdzają, że w naszym organizmie zwłaszcza w jelitach musi znajdować się więcej dobrych niż złych bakterii, wtedy tworzą one właściwą mikroflorę. Jeżeli ten proces jest zachwiany i bakterii złych jest więcej niż tych dobrych dochodzi do różnych procesów chorobowych. Aby temu zapobiec - stosujemy probiotykoterapię. Probiotykoterapia- jest celowana i ustalona w oparciu o rzeczywisty układ mikroflory jelitowej, który gwarantuje skuteczne i znacznie szybsze wyleczenie naszego organizmu. Więcej na szkoleniu tutaj 

Aby uzyskać najlepsze rezultaty należy wykonywać ćwiczenia  4-5 razy po około 20-30 min. Najlepiej poradzić się sportowego fizjoterapeuty, ponieważ oni mają największą styczność z kontuzjami kolan.

Masaż

knee-pain-massage

Masaż terapeutyczny mięśni ocalających staw kolanowy pomoże poprawić krążenie, dzięki czemu więcej składników odżywczych trafi w sedno bólu. Masaż sprawi, iż staw stanie się elastyczniejszy. W masażu warto użyć olej kokosowy lub rozgrzewającej oliwki.

Kliknij poniżej w „Polub tę stronę”, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

___________________________________________

Sól Epsom

Ludzie, którzy mają słabe kolana lub cierpią z powodu codziennego bólu kolan często posiadają reumatoidalne zapalenie stawów, bądź cierpią na osteoporozę.  Zdarzą się również, iż mają nienormalnie niski poziom magnezu. W takich sytuacjach, sól Epsom może zmniejszyć dyskomfort.

Bogata w magnez , sól Epsom może zapewnić szybką ulgę i zmniejszyć stan zapalny wokół stawu. Ponadto magnez jest niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania mięśni i wspomaga absorpcję wapnia.

Rozpuść 2 łyżki soli Epsom w 1/2 szklanki ciepłej wody. Korzystaj z klasycznej myjki/gąbki pocieraj kolano przez około 15/20 min, a następnie spłucz letnią wodą. Używaj tej metody raz lub dwa razy w tygoniu.

Basen

Basen ma niewielki nacisk na kolano w przeciwieństwie do innych ćwiczeń aerobowych. To pozwala na prace kolana przy niewielkim obciążeniu na staw. To właśnie czyni basen jednym z najlepszym rozwiązań rehabilitacyjnych dla twojego kolana.

Basen pomoże zmniejszyć sztywność stawu kolanowego, wzmocnić kości i mięśnie wokół stawu. Ogromnym plusem jest jeszcze to, że basen znakomicie podniesie twoją kondycję fizyczną.

Aby cała zabawa miała sens pływaj około 3 godzin tygodniowo techniką motylkową bądź kraulem. Unikaj stylu klasycznego, gdyż to on najbardziej obciąży Twój staw.

Dąż do idealnej techniki!

Wapń

Wapń jest niezbędny dla zdrowia kości, a jego niedobór może prowadzić do trzebieży, osłabienia kości i osteoporozy. Ponieważ organizm nie może produkować wapnia naturalnie źródła dietetyczne i suplementy są najlepszą opcją, aby zapobiec niedoborowi .

Jak wybrać dobre szczepy probiotyczne: - czytać etykiety w których powinne być wymienione dobre szczepy które są przebadane i uznane w których jest podana przynależność gatunkowa i numer patentu. Więcej na szkoleniu tutaj 

Źródła wapnia: zielone warzywa, mleko migdałowe, mleko od krów pasących się na zielonych pastwiskach, migdały, sardynki. Wapń najlepiej suplementować z witaminą D, ponieważ wzmaga ona przyswajanie wapnia.

Witamina D

Dla optymalnego zdrowia kości i stawów, witamina D jest uważana za niezbędny składnik. Niedobór witaminy D może doprowadzić do utraty masy kostnej, zwiększenia ryzyka złamań, mikro urazów kostnych.

Organizm produkuję witaminę D, gdy jest narażony na działanie promieni słonecznych, dlatego wystawiaj swoje kolana na słońce około 15 min dziennie.

Dostarczaj witaminę D z pożywieniem: ryby, olej z wątroby dorsza, żółtka, nieprzetworzone i naturalne produkty nabiałowe. Jeśli chcesz suplementować z zewnątrz witaminę D- skonsultuj się najpierw z lekarzem.

Rybi olej

Olej rybi zawiera kwasy tłuszczowe omega-3 o nazwie kwas eikozapentaenowy (EPA) i kwas dokozaheksaenowy (DHA). Tłuszcze te przyczyniają się do wzmocnienia stawów kolanowych i poprawiają gęstość kości. Olej uchroni cię przed bólem, zwiększy elastyczność stawu, a wszystko to przez swoje właściwości przeciwzapalne.

Badania z 2006 roku, które były przeprowadzone przez Journal of Neurosurgery and Neuroscience potwierdziły, iż ludzie którzy suplementowali 1200 mg EPA z oleju rybnego zauważyli poprawę zdrowia stawów. Warto więc włączyć do swojej diety takie ryby jak makrela, tuńczyk czy łosoś.

 

Jakiej żywności powinniśmy unikać przy bólach stawów ?

Witamina C

Witamina C odgrywa ważną rolę w tworzeniu kolagenu, głównego składnika chrząstki stawu kolanowego. Jest to istotne dla jakości syntezy kolagenu, macierzy kości i normalnego rozwoju kości.

Źródłami witaminy C są: brokuły, papryka, papaja, pomarańcze, cytryny, pigwa, truskawki, kiwi, jagody, kalafior, szpinak czy brukselka.

Utrzymanie zdrowej wagi

Im więcej ciało waży, tym więcej stawy muszą pracować przy amortyzacji ruchu. Jeśli masz nadwagę znacznie wzrasta ryzyko kontuzji stawu kolanowego lub biodrowego.

Nie będę w tym punkcie pisał jak pozbyć się kilogramów… jeśli nie wiesz od czego zacząć zgłoś się do trenera, dietetyka lub lekarza.

Spożywaj pokarmy przeciwzapalne

kurkuma-korzeń

Często przyczyną bólu kolan są stany zapalne lub obrzęki. Aby walczyć z tymi przypadłościami włącz do swojej diety pokarmy, które są skuteczne w walce z nimi.

Dołącz do swojej diety: nasiona lnu, kurkumę, oliwę z oliwek, awokado, orzechy włoskie, jagody, słodkie ziemniaki czy szpinak.

Eliminuj: wszelaka mąka, biały ryż, słodycze, soda.

Dodatkowe wskazówki

z17384118Q

  • Przed rozpoczęciem ćwiczeń porządnie się rozgrzej!
  • Masaż mięśni głębokich
  • Jeździj dużo na rowerze!
  • Unikaj sportów z dużą ilością zrywów, zatrzymań, przeskoków (np. koszykówka, siatkówka, piłka nożna, piłka ręczna…)
  • Odwiedzaj częściej fizjoterapeutę sportowego!
  • Jeśli jesteś początkującym adeptem siłowni zapytaj trenera o odpowiednią technikę wykonywania ćwiczeń!
  • Unikaj pozycji siedzącej lub stojącej przez długi czas.
  • Unikaj spożywania soli rafinowanej , która wypłukuje z twojego organizmu wapń

 




3 Komentarze

Dodaj komentarz