Powszechne przekonanie, że tłuszcze są zasadniczo złe i prowadzą jedynie do otyłości spowodowało, że znaczna grupa ludzi redukuje spożywanie ich do minimum. Efekty diet o radykalnie niskiej zawartości tłuszczu są zaskakujące i powinny skłonić nas do zastanowienia.

tluszcze

1. Nadwaga spowodowana produktami typu „light” …?

Nie należy stosować zamienników spożywczych typu „light”, które często są pełne słodzików i innych składników przynoszących w rzeczywistości odwrotny skutek od zamierzonego. Zdrowo funkcjonujący metabolizm odzyskasz przy dostarczaniu organizmowi odpowiedniej ilości zdrowych tłuszczy. Więcej na temat zdrowia metabolicznego dowiesz się na szkoleniu dziewczyn !

2. Do czego organizm potrzebuje zdrowych tłuszczy?

  • pozwalają przyswajać rozpuszczalne w tłuszczach witaminy: A, D, E, K
  • dają na długi czas uczucie sytości
  • są najbardziej skoncentrowaną formą magazynowania energii
  • ograniczają wahania poziomu cukru we krwi
  • funkcjonowanie mózgu jest zależne od tłuszczów wysokiej jakości

tluszcze1

2. Czy tłuszcze podnoszą cholesterol ?

[bsa_pro_ad_space id=4]

4. Patologiczne liczenie kalorii oraz fobia przed tłuszczami 

5. Które tłuszcze są nie zdrowe?

Wystrzegaj się produkowanych przemysłowo przetworzonych tłuszczy, które są oferowane z maksymalną trwałość i zarazem niską ceną. Orzechy i nasiona tłoczone są a następnie rafinowane przy pomocy rozpuszczalników chemicznych i innych agresywnych substancji. W temperaturze do 270 ° C, a intensywność zapachu jest zminimalizowana. Dodatkowo chemiczne środki konserwujące dodaje się w celu zapobiegania powstawaniu piany, a następnie tłuszcze utwardza się, a końcowy produkt jest pełen tłuszczy trans. Taki proces obróbki tłuszczu powoduje, że jest on dla organizmu bezwartościowy, ale wręcz bardzo szkodliwy … Dlatego powinniśmy bazować na ekologicznych (certyfikowanych produktach) 

6. Tych tłuszczy należy unikać:

  • utwardzone lub częściowo uwodornione tłuszcze
  • oleje rafinowane
  • bezwonne oleje i tłuszcze
  • oleje przetwarzane w wysokiej temperaturze, które są bogate w wielonienasycone kwasy tłuszczowe
  • przegrzane (np. przypalone podczas smażenia) tłuszcze
  • zjełczałe tłuszcze
  • oleje w plastikowych butelkach
  • tłuszcze trans
Warto przeczytać  5 organów, które możesz naprawić dietą. Sprawdź jakie to organy oraz jak to zrobić ?

7. Jakie tłuszcze uważa się za zdrowe?

Zdrowe tłuszcze są traktowane bardzo ostrożnie w czasie procesu produkcyjnego. Drylowanie i tłoczenie nasion często odbywa się ręcznie. Olej jest tłoczony na zimno i w żadnym momencie nie jest narażony na działanie wysokiej temperatury, która jest szkodliwa dla wrażliwych na nią składników. Uzyskiwany w ten sposób tłuszcz nie zmienia podczas produkcji swojego stanu skupienia.

Darmowy webinar już dzisiaj o 21:00

Wprowadzenie do zdrowych nawyków żywieniowych 

Będzie niespodzianka 
Darmowa rejestracja

Olej słonecznikowy musi pachnieć nasionami słonecznika, olej sezamowy nasionami sezamu, olej kokosowy orzechem kokosowym, oliwa z oliwek oliwkami itp. 

To właśnie tłoczony na zimno olej z pierwszego tłoczenia – łagodny, aromatyczny i nie ogrzewany – wpływa pozytywnie na funkcjonowanie twojego organizmu, oraz znacząco przyczynia się do zachowania zdrowia i witalności.

Olej kokosowy optymalizuje poziom cukru i wrażliwość na insulinę, jednym słowem suma summarum nie masz łaknienia na podjadanie niezaplanowanych śmieci i trzymasz dzienne zapotrzebowanie kaloryczne lub ewentualny deficyt. 1 łyżka ma 130kcal a poprawa wrażliwości insulinowo cukrowej bezcenna (jesteś dużej syta, mniej jesz oraz czujesz się rześko ) i nie koncentruj się aż tak na kaloriach, nie jesteś wstanie wyliczyć ile potrzebujesz kalorii w ciągu dnia, wystarczy, że się schylisz 10x więcej albo umyjesz okna i wydatek energetyczny może zmienić się nawet o 300/400 kalorii a wtedy wychodzi, że się głodzisz, jest to równia pochyła do wypalenia nadnerczy, problemów emocjonalnych i osłabieniem układu odpornościowego a to z kolej zwiększa ryzyko chorób autoagresywnych.

Oczywiście nie zapominajmy o tłuszczach zwierzęcych z upraw ekologicznych :

źródła tłuszczów

8. Racjonalna dieta sportowca – strategie manipulowania węglowodanami w diecie.

Prawidłowe umiejscowienie węglowodanów w diecie determinuje nasze ciało do :
– wydajniejszych treningów
– szybszej regeneracji
– lepszego utleniania kwasów tłuszczowych (utrata wagi)
– lepszego trawienia i samopoczucia

Warto przeczytać  Na czym polega metoda 80/20 - zbilansowane odżywianie, co warto wiedzieć?

Najpopularniejsze strategię:
Carb targeting – węglowodany usytuowane okołotreningowo; przed treningiem węglowodany w formie skrobiowej (złożonej), po treningu węglowodany w formie prostej (!),
Carb backloading – węglowodany występują popołudniowo, aż do samej kolacji włącznie, początkowe posiłki bilansujemy głównie z białek i tłuszczów,
Carb cycling – rotacja węglowodanowa, ujmująca różne poziomy realizacji węglowodanów w diecie, najczęściej dzielona na dni o wysokim, średnim i niskim spożyciu węglowodanów.

 9. Prozdrowotne działanie tłuszczu i rola w odchudzaniu 

Bez zdrowych kwasów tłuszczowych, organizm nie ma prawa działać optymalnie!
Zaburzenie wchłaniania wartości odżywczych i stany zapalne, które pojawiają się bez odpowiedniej proporcji kwasów tłuszczowych omega-3:9 powodują, że nasz układ odpornościowy jest osłabiony a procesy spalające tkankę tłuszczową ograniczone są do minimum!

https://youtu.be/hNwK_gNlZXE

 

Jak użyteczny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena / 5. Liczba głosów:

Przykro nam, że ten wpis nie był dla Ciebie przydatny!

Pozwól nam ulepszyć ten post!

DARMOWY E-BOOK WPROWADZENIE DO ZDROWYCH NAWYKÓW ŻYWIENIOWYCH

e-book jest darmowym wprowadzeniem do kolejnych edycji tej książki. Jeżeli chcesz ściągnąć aktualną wersję i być informowany o uaktualnieniach tej książki zostaw swojego maila.

POBIERZ EBOOKA