Ile mogę jeść chleba ?

Podziel się ze znajomymi :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Wiadomo od dawna, że przetworzony ​​biały chleb nie jest szczególnie odżywczy. Dietetycy na całym świecie zachęcają do jedzenia pieczywa pełnoziarnistego. Ale ziarna, zwłaszcza zawierające gluten, takie jak pszenica, były pod silną kontrolą w ostatnich latach. Wielu specjalistów twierdzi, że chleb i inne źródła glutenu są niepotrzebne i potencjalnie szkodliwe.
Chleb jest bogaty w beznadziejnej jakości węglowodany i może powodować wzrost poziomu cukru we krwi
Nawet chleb pełnoziarnisty z reguły nie jest dostępny z całymi ziarnami. Są to ziarna, które zostały rozdrobnione na mąkę. Choć proces ten zapewnia składniki odżywcze, powoduje, że produkty te mają być szybko strawione. Skrobia zawarta w chlebie podlega podziale w przewodzie pokarmowym i dostaje się do krwiobiegu jako glukoza. Powoduje to gwałtowny skok poziomu cukru we krwi i wyrzut insuliny przez trzustkę. Nawet pieczywo pełnoziarniste powoduje szybsze skoki cukru we krwi niż niejeden baton!

(tak tak szybciej, a wicie dlaczego? Pieczywo to praktycznie 99% węglowodanów o wysokim IG, a batony mimo, że posiadają w swoim składzie syrop glukozowo-fruktozowy oraz olej palmowy potencjalnie rakotwórczy, zmniejsza on wchłanianie glukozy do naszego krwiobiegu i optymalizuje długość trawienia ). PS. nie polecam batonów tylko tłumaczę mechanizm. 

Im bardziej gwałtowny wzrost stężenia glukozy we krwi, tym większe wydzielanie insuliny, a co za tym idzie większy spadek stężenia glukozy po kilku minutach. Proces tak gwałtownych wahań nazywany jest huśtawką glikemiczną. Kiedy poziom cukru we krwi spada, stajemy się głodni. Podwyższone stężenia glukozy we krwi może powodować glikację na poziomie komórkowym- gdy stężenie cukru we krwi reaguje z białkami w organizmie, tym samym doprowadza do zaburzeń enzymów kluczowych dla prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka: Katepsyna B, Antytrombina III.

Długotrwałe utrzymywanie organizmu w stanie glikacji, potwierdzają to badania. Mogą prowadzić do :

Zaćmy
Problemów z metylacją
Stwardnienia tętnic
Zmarszczek i utraty jędrności
Uszkodzenia nerek
Utraty elastyczności mięśni
Uszkodzenia nerwów

Jak wybrać dobre szczepy probiotyczne: - czytać etykiety w których powinne być wymienione dobre szczepy które są przebadane i uznane w których jest podana przynależność gatunkowa i numer patentu. Więcej na szkoleniu tutaj 

Jest to jedna z przyczyn starzenia się skóry. Badania nad dietami węglowodanowymi (które eliminują / zmniejszają ilość skrobi i cukrów) sugerują, że osoby, które mają cukrzycę lub chciałyby schudnąć muszą unikać wszelkiego ziarna.

Chleb biały zawiera dużo glutenu
Pszenica zawiera duże ilości białka zwanego glutenem, tak jak inne rodzaje glutenu są jeszcze nie wystarczająco  przebadane, tak Gliadyna połączona z przemysłowymi drożdzami, która znajduje się praktycznie w karzdym rodzaju pieczywa, nawet w tym ciemny, powoduje szereg negatywnych zachowań względem naszego organizmu, do najczęstszych z nich należą :
– chwilowe rozszczelnienie jelit
– przerost Candidy
– uczucie euforii spowodowane Gliadyną, która ma podobną budowę do opiatów (np. morfina).

Białko to ma właściwości kleju
jest lepkie, sprężyste i elastyczne, co nadaje ciastu ciągliwą konsystencje. Dowody wskazują, że znaczny odsetek populacji jest wrażliwy na gluten i nie mylić i ślepo wierzyć teorii, że na gluten uczuleni są tyko Celiacy . Kiedy jemy chleb, który zawiera gluten, podkreślę to kolejny raz, głównie chodzi o Gliadynę z pszenicy, układ odpornościowy w naszym przewodzie pokarmowym „atakuje” białka glutenu. Kontrolowane badania u osób bez choroby trzewnej pokazują, że gluten uszkadza ściany przewodu pokarmowego, powodując ból, wzdęcia, biegunkę i zmęczenie. Nietolerancja na gluten jest również związana z niektórymi przypadkami schizofrenii i ataksją móżdżkową -poważnymi zaburzeniami mózgu. Gluten jest prawdopodobnie szkodliwy dla większości ludzi (na szczęście coraz czyście udowadniają to badania ), nie tylko tych z rozpoznaną celiakią albo wrażliwością na gluten. Jedynym sposobem, aby naprawdę wiedzieć, czy jesteśmy wrażliwi na gluten jest usunięcie go z diety na okres 30 dni, a następnie ponowne wprowadzenie i obserwacja czy ma to na nas jakiś wpływ.
Chleb zawiera inne szkodliwe substancje
Większość rodzajów chleba zawiera cukier lub syrop kukurydziany o wysokiej zawartości fruktozy, podobnie jak w innych pokarmach przetworzonych. Cukier powoduje wiele negatywnych skutków, dlatego jedzenie przetworzonej żywności może mieć szkodliwy wpływ dla zdrowia. Większość ziaren zbóż zawiera kwas fitynowy. Jest on cząsteczką, która wiąże się silnie z minerałami, takimi jak wapń, żelazo i cynk, zapobiegając ich wchłonięciu. Są one wydalane z organizmu, co grozi niedoborem tych pierwiastków, a w konsekwencji może prowadzić do poważnych chorób. Dlatego warto przed pieczeniem moczyć ziarno, co powoduje zmniejszenie ilości kwasu fitynowego, a to powinno poprawić dostępność minerałów.
Kliknij poniżej w „Polub tę stronę”, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

Motywator Dietetyczny

 

 

snp:motywator
VideoBlog: www.motywator.tv
insta: https://www.instagram.com/motywator.tv/

_________________________________________

Chleb jest ubogi w niezbędne składniki odżywcze
Nie istnieją w chlebie takie składniki odżywcze, których nie można uzyskać z innych pokarmów, w jeszcze większych ilościach. Nawet pieczywo pełnoziarniste nie jest tak pożywne, jak się wydaje. Nie tylko składników jest mniej w porównaniu do substancji odżywczych w dostępnej żywności , on dosłownie zmniejsza się wchłanianie tych substancji z innych pokarmów.

  • Kaloria nie równa się kalorii, pełnoziarnisty chleb zawierają mniejszą ilość składników odżywczych w porównaniu do naturalnej żywności, takich jak warzywa. Zobacz również ten artykuł :  41 Najzdrowszych pokarmów na świecie
  • Kwas fitynowy blokuje wchłanianie minerałów, takich jak żelazo, cynk i wapń.
  • Podrażnia błonę śluzową jelit, a gluten zmniejsza wchłanianie wszystkich składników pokarmowych.
  • Ziarna nie zawierają wszystkich niezbędnych aminokwasów i dlatego są ubogim źródłem białka.
  • Zbyt duże ilości błonnika zmniejszają wchłanianie tłuszczów, co jednocześnie zmniejsza wchłanianie witamin w nich rozpuszczalnych (witaminy A, D, E i K).
  • Dieta o wysokim indeksie glikemicznym jako czynnik zwiększający nowotwór płuc

Chleb razowy zwiększa ryzyko chorób serca 
W jednym z badań, 36 mężczyzn podzielono losowo na dwie grupy: pierwsza jadła płatki owsiane, druga płatki pszenne. Po 12 tygodniach, naukowcy zbadali poziom lipidów we krwi w obu grupach. Owies zbóż zmniejszył poziom cholesterolu LDL. Zasadniczo, pełnoziarnisty owies znaczniej poprawił profil lipidowy krwi. Jednakże, w grupie jedzącej płatki pszenne, całkowite stężenie cholesterolu wzrosło o 8% i LDL o 60%. Wysoki poziom cholesterolu LDL doprowadza do zwężenia tętnic wieńcowych, co z kolei przyczynia się do występowania chorób serca.
Prawdą jest, że całe ziarna chleba są lepsze niż pieczywo wykonane z przetworzonych zbóż. Zawierają one więcej składników odżywczych i błonnika. Chleb z namaczanych w wodzie ziaren oraz ziarna kiełkującego może też być mniej szkodliwy niż zwykły chleb. Przygotowując go w ten sposób zmniejsza się ilość kwasu fitynowego. Chleb esseński, na przykład z kiełków zbóż, jest na pewno zdrowszym sposobem odżywiania. Pieczywo bezglutenowe może być również zdrowsze niż te wykonane z ziaren zawierających gluten, takich jak pszenica. Ale pamiętajmy, że jeżeli produkt naturalnie nie ma glutenu w swoim składzie, tak jak matka natura go stworzyła jest o 100% zdrowszy niż jakikolwiek produkt, który został oczyszczony z glutenu za pomocą chemii przemysłowej.

Nasze zdrowie zaczyna się w jelitach. Dlatego skupiamy się na bakteriach jelitowych, które odgrywają ważną rolę w procesie odchudzania. Proces odchudzania wiąże się z otyłością i nadwagą, które są źródłem większości chorób cywilizacyjnych. Badania naukowe potwierdzają, że w naszym organizmie zwłaszcza w jelitach musi znajdować się więcej dobrych niż złych bakterii, wtedy tworzą one właściwą mikroflorę. Jeżeli ten proces jest zachwiany i bakterii złych jest więcej niż tych dobrych dochodzi do różnych procesów chorobowych. Aby temu zapobiec - stosujemy probiotykoterapię. Probiotykoterapia- jest celowana i ustalona w oparciu o rzeczywisty układ mikroflory jelitowej, który gwarantuje skuteczne i znacznie szybsze wyleczenie naszego organizmu. Więcej na szkoleniu tutaj 

źródła:
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/089158499190040A
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1467-789X.2012.01021.x/abstract
http://ajcn.nutrition.org/content/86/2/276.full
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2633336/
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3292448/
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17206762
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21224837
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1600-0447.2005.00687.x/full
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1469-8749.2000.tb00087.x/pdf
http://brain.oxfordjournals.org/content/124/5/1013.full
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8777015
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1046/j.1365-2621.2002.00618.x/full
http://www.aafp.org/afp/2002/1215/p2259.html
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6299329
http://archinte.jamanetwork.com/article.aspx?articleid=413032
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0167527399001072




5 Komentarze

  1. To teraz prosiłbym o dobre zamienniki, kasze, ryże? Na śniadania? Ale z czym? jaką postacią bialka, gdy nie mogę mleka, o ktorym mowiles, że jest też niezdrowe (to sklepowe), co w takim razie polecasz, super artykuł pozdrawiam. 🙂

Dodaj komentarz