Jak dopasować dietę do aktywności fizycznej ? Kiedy węglowodany a kiedy tłuszcze ?

Podziel się ze znajomymi :)
  • 18
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    18
    Shares

Każdy preferuje różne rodzaje aktywności fizycznej dlatego posiłki dla każdego z osobna powinny być zaplanowane inaczej, poniżej przedstawię uproszczoną wersję jakie składniki energetyczne spalają się w różnych przedziałach naszego tętna !

Pamiętajmy, że kompozycja posiłków dla osób aktywnych zależy od intensywności treningowej !

Przykładowo

Aktywność wytrzymałościowa

Jeżeli robimy godzinne wybiegania  na tętnie ok. 60-70% tętna maksymalnego  nasz organizm najwięcej będzie spalać kwasów tłuszczowych ok. 80% a ok. 20% to węglowodany.

W ten dzień warto zwiększyć ilość tłuszczy :

  1. Olej lniany
  2. Orzechy nerkowca
  3. Jaja
  4. Wołowina / nie drapieżne ryby głębinowe

Aktywność Mieszana

Do tej aktywności fizycznej możemy zaliczyć każdy rodzaj aktywności fizycznej który mieści się w  przedziale tętna maksymalnego 75-85% np.   siłownię, bieganie przeplatane podskokami, pompkami. Podczas takiej intensywności nasz organizm spala ok 40% kwasów tłuszczowych i ok. 60% węglowodanów

W ten dzień warto zwiększyć ilość węglowodanów i tłuszczy  :

  1. Olej lniany / kasza / ryż
  2. Orzechy nerkowca / banany / ziemniaki
  3. Jaja / masło / bataty
  4. Wołowina / nie drapieżne ryby głębinowe / awokado

Aktywność Sprinterska

Do tej aktywności fizycznej możemy zaliczyć każdy rodzaj aktywności fizycznej który mieści się w przedziale  powyżej 90% tętna maksymalnego   np.  Tabata, sprinty, cross Podczas takiej intensywności nasz organizm spala ok 90% kwasów tłuszczowych

W ten dzień warto zwiększyć ilość węglowodanów i minimalnie tłuszczy :

  1.  kasza / ryż / topinambur
  2. banany / ziemniaki / makaron ryżowy
  3. bataty / komosa ryżowa
  4. awokado / miód / daktyle

Jeżeli zainteresował cię tan temat zapraszam na kurs wideo  „Naucz się jak tworzyć zdrową dietę na spalanie tkanki tłuszczowej” , kurs wideo uszykowałem dla Was razem z dziewczynami z Medfood, światowej klasy dietetycy

 

Kurs wideo zawiera:

  • 90 min filmów na życzenie
  • Całkowity dożywotni dostęp
  • 10 infografik e-book
  • 2 Magazyny PREMIUM e-book
  • E-book z transkryptem ze szkolenia
  • Dostęp na urządzeniach mobilnych i telewizorach
  • Certyfikat ukończenia
  • Darmowe uaktualnienia kursu (raz w miesiącu nagrywana jest nowa lekcja)
  • Cena zł 19.99 KUP TERAZ

Kurs dostępny w tej cenie jeszcze przez 9 godzin

Zobacz darmowy fragment tego kursu. Kliknij tutaj 



Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz