Zobacz co się stanie gdy będziesz codziennie się stresować

Podziel się ze znajomymi :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Kiedyś myślałem, że wszystkie choroby, które nas dopadają są spowodowane czynnikami genetycznymi, idąc głębiej w las zrozumiałem, że jest to istotna kwestia ale nie najważniejsza. Genetykę możemy porównać do nabitego pistoletu, ale to czy pociągniemy za „cyngiel” zależ w 100% od Nas.

Dieta to 70% sukcesu 

Kwestię prawidłowych nawyków żywieniowych poruszaliśmy już wielokrotnie na tym kanale i oczywiście jest to najważniejsza sprawa aby utrzymać nasze zdrowie w idealnej kondycji a bardzo często w pewnych przewlekłych chorobach spersonalizowana dieta poparta ziołolecznictwem może zadziałać cuda.

Stres ogranicza niesamowite działanie diety 

Życie człowieka, którego dieta jest zbilansowana może przynieść mizerne efekty jeżeli w życiu tej osoby znajduje się przewlekły stres

 Stres i brak diety to równia pochyła do przedwczesnej śmierci   

Stres powoduje cukrzycę II i insulinooporność 

Przewlekły stres podnosi poziom cytokin pro zapalnych tym samym może zniszczyć receptory insulinowe odpowiedzialne za wchłanianie glukozy do tkanek. W takiej sytuacji rośnie poziom glukozy naczczo i wolnej insuliny w osoczu krwi, jest to tragiczny stan w naszym ciele, który przyczynia się do  cukrzycy II i insulinooporność.

Stres powoduje problemy z tarczycą 

Przewlekły stres nadwyręża nasze nadnercza, przewlekle wydziela kortyzol i noradrenalina powodują, że ten narząd po kilku latach nieświadomego stresu (pamiętaj stres to nie tylko śmierć bliskiego ale również za ostry trening, konserwanty w diecie, papierosy, narkotyki, cukier i tłuszcze trans ) zaczynają słabnąć! Brak odpowiedniej ilość hormonów produkowanych przez tarczycę wpływa bezpośrednio na pracę naszej tarczycy

Stres niszczy twoje serce 

Doświadczanie zbyt dużego stresu, zbyt długo, to po prostu „zabójstwo” na sercu. Zwiększa ryzyko pojawienia się choroby serca, wysokiego ciśnienie krwi, bólu w klatce piersiowej lub arytmii. Na dłuższą metę, wysokie ciśnienie krwi zwiększa również ryzyko wystąpienia udaru mózgu lub zawału serca.

Stres powoduje, że zaczynasz tyć 

Jeśli masz nadwagę lub otyłość, przyczyną może być stres. Kiedy jesteś pod wpływem stresu, organizm uwalnia kortyzol – hormon, który podjudza apetyt na cukier i żywność o wysokiej zawartości tłuszczu. Długotrwały stres lub zmartwienie powoduje „zmęczenie” nadnerczy, co z kolei skutkuje reakcją organizmu w postaci zwiększonego magazynowania tłuszczu i zwiększenia wymiarów komórek tłuszczowych, a to w efekcie prowadzi do nadwagi.

Badanie opublikowane w 2008 roku w Nutrition sugeruje, że przewlekły stres może być przyczyną przyrostu masy ciała, głównie u mężczyzn. Zajadanie stresu może być jednym z czynnikówprzyczyniających się do rozwoju otyłości.

Inne badanie odnośnie cukrzycy i otyłości opublikowane w 2009 roku w Current Opinion in Endocrinology wykazuje, że przewlekły stres w połączeniu z dodatnim bilansem energetycznym, może przyczynić się do zwiększonego ryzyka wystąpienia otyłości (zwłaszcza odkładania się tłuszczu w górnych partiach ciała),  i innych chorób metabolicznych.

Inne ciekawe badanie opublikowane w 2015 roku w Preventive Medicine wykazuje, że młode kobiety, które doświadczają stresu z powodów rodzinnych, a konkretnie spowodowanego problemami z najbliższymi i finansami, są wielokrotnie bardziej narażone na otyłość przed 18 rokiem życia. 

Stres powoduje, że masz zgagę i często boli cię „BRZUCH”

Stres może zakłócić sprawne działanie układu trawiennego i prowadzić do przewlekłego stanu zapalnego z powodu wzmożonego wydzielania pewnych hormonów, przyspieszonego bicia serca i przyspieszonego oddech. Może to prowadzić do niestrawności, bólu brzucha, wzdęć, nudności i wymiotów. W rzeczywistości, istnieje korelacja pomiędzy stresem i problemami żołądkowo-jelitowymi (stres może wywołać lub pogorszyć objawy żołądkowo-jelitowe i odwrotnie).

W 2000 roku w czasopiśmie Gut opublikowano wyniki badań odnośnie powiązań pomiędzy stresującymi sytuacjami życiowymi a przewlekłymi schorzeniami układu pokarmowego typu refluks żołądkowo-przełykowy, choroba zapalna jelit, zaburzenia czynnościowe przewodu pokarmowego i choroba wrzodowa.

Jakie są rodzaje stresu 

1. Złość. Gniew.

Złość jest definiowana jako intensywne uczucie w odpowiedzi na frustrację, ból, rozczarowanie lub zagrożenie. W niektórych sytuacjach gniew jest nawet dobry dla zdrowia ( dzięki szybkiemu wyładowaniu się i uwolnieniu emocji ). W większości przypadków gniew jest jednak szkodliwy dla zdrowia.
Gniew może wpływać na zdolność rozumowania i powodować zwiększone ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia.

Kliknij poniżej w „Polub tę stronę”, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

___________________________________________

Złość wywołuje w organizmie reakcję „walki lub ucieczki”, prowadząc tym samym do nadmiernego wydzielania hormonów stresu, takich jak adrenalina, noradrenalina i kortyzol. To powoduje, że ciało migdałowate w mózgu ( obszar związany z doświadczaniem emocji ) doprowadzone jest do przesadnej reakcji. To popycha więcej krwi do płata czołowego (obszar odpowiedzialny za rozumowanie ).

Nadmiar krwi w obszarze rozumowania może zakłócać proces myślenia. To dlatego ludzie mówią, że „gniew oślepia”. Może to prowadzić do rzucania telefonem, laptopem lub czymkolwiek co jest w naszych rękach. Ponadto, gniew prowadzi do zacieśniania naczyń krwionośnych, co powoduje skoki tętna, ciśnienia krwi i problemy z oddychaniem. W przypadku częstych ataków gniewu ściany tętnic ulegają zużyciu.
Badania potwierdzają, że ryzyko zawału serca jest 8,5 razy wyższe w ciągu dwóch godzin po wybuchu intensywnego gniewu niż w sytuacji spokojnej.
Gniew przynosi chwilowy przypływ energii, która zaślepia nas i blokuje obszar mózgu pomagający nam odróżnić dobro od zła.

Ponadto, udowodniono, że złość ma tendencję do spowolnienia gojenia ran o około 40 procent, ze względu na dużą reaktywność kortyzolu. Gniew wywołuje również wzrost poziomu cytokin ( cząsteczek układu odpornościowego, które powodują stan zapalny ), co zwiększa ryzyko rozwoju zapalenia stawów, cukrzycę i raka.

Skutecznym sposobem na radzenie sobie z wpadaniem w złość są regularne ćwiczenia, techniki relaksacyjne, a nawet pomoc specjalisty w tym zakresie.

2. Zmartwienie.

Przewlekłe zmartwienie może być niepokojące i wywołać wiele problemów zdrowotnych.

Zmartwienie negatywnie wpływa na śledzionę i osłabia żołądek. Powoduje zmiany w funkcjach neuroprzekaźników, zwłaszcza serotoniny. Martwienie się lub obsesyjnie myślenie o danej kwestii prowadzi do problemów takich jak wymioty, biegunka, problemy żołądkowe. Nadmiar niepokojących myśli można również powiązać z bólem w klatce piersiowej, wysokim ciśnieniem krwi, osłabioną odpornością i przedwczesnym starzeniem.

Ponadto, martwiąc się zbytnio o pewne rzeczy, kładziemy duży nacisk na mięśnie w żołądku, co z kolei wpływa na ucisk brzucha. Wszelki nacisk na żołądek zmienia sposób w jaki odczuwa żołądek.
Zbytnie zamartwianie się jest również niekorzystne dla stosunków osobistych i powoduje, że najbliższe nam osoby tracą na ważności.

Badania pokazują, że niepokój wynikający z zamartwiania się może być tak uciążliwy i obsesyjny, że może ingerować w wiele sfer życia człowieka i zagrażać zdrowiu relacji społecznych.

Nadmierne zmartwienia zakłócają spokój, dzięki czemu trudniej cieszyć się zdrowym twardym snem. Zaburzenia snu mogą z kolei mieć katastrofalny wpływ na nasze zdrowie i życie.

3. Smutek i żal

Spośród wielu emocji, których doświadczamy w życiu, smutek jest najdłużej trwającą emocją.

Z biologicznego punktu widzenia smutek i żal osłabia płuca, powodując zmęczenie i duszności.
Dzieje się tak przez zwężenie kanałów w oskrzelach. Kiedy jesteśmy smutni czy rozżaleni, możemy mieć problem z oddychaniem, co prowadzi do ataków astmy lub innych chorób oskrzeli.

Naukowcy twierdzą, że smutek pochodzi z serca, prowadzi do uszkodzeń płuc, a następnie wraca szkodzić sercu.
Depresja i melancholia również może niszczyć skórę. Może nawet powodować zaparcia i przyczynić się do spadku ilości tlenu we krwi. Często ludzie, którzy są w depresji łatwiej tracą na wadze, a nawet uzależniają się od narkotyków lub innych szkodliwych substancji.

Gdy czujesz smutek i żal – nie powstrzymuj łez . Pozwól uwolnić emocje przez płacz. Co ciekawe, we łzach stwierdzono obecność hormonów stresu i neuroprzekaźników związanych ze stresem.

4. Stres

Każdy z nas odczuwa stres i reaguje na niego na różne sposoby. Łagodny stres może być dobry dla zdrowia i może być mobilizujący.

Jednakże, gdy stres jest zbyt duży, może prowadzić do wysokiego ciśnienia krwi, astmy, owrzodzenia i zespołu nadwrażliwości jelita grubego.
W rzeczywistości, stres jest wiodącym czynnikiem przyczyniającym się do chorób serca. Stres powoduje wzrost ciśnienia krwi i poziomu cholesterolu. Stres sprzyja rozwijaniu niezdrowych nawyków i zachowań, takich jak palenie tytoniu, brak aktywności fizycznej i przejadanie się. Wszystkie te czynniki mogą doprowadzić do uszkodzenia ścian tętnic i mogą powodować problemy z sercem.

Objawami stresu mogą być: migrena, kołatanie serca, zawroty głowy, zmęczenie, bezsenność, nudności i zmniejszony lub zwiększony apetyt.

W rzeczywistości, stres może prowadzić do wielu innych problemów zdrowotnych, w tym:

– astmy
– nadmiernego wypadania włosów, a nawet łysienia
– owrzodzenia ust i nadmiernego wysuszenia
– problemów psychicznych ( bezsenność, bóle głowy, drażliwość, zmiany osobowości )
– chorób układu krążenia i nadciśnienia
– skurczowych bólów szyi i ramion, bólów mięśniowo-szkieletowych, bólów w dole pleców i różnych drobnych drgań mięśni i tików nerwowych
– zapaleń skóry, takich jak egzema i łuszczyca
– problemów z układem rozrodczym, prowadzących do zaburzeń miesiączkowania i nawracających infekcji pochwy u kobiet i impotencji i przedwczesnego wytrysku u mężczyzn
– chorób układu pokarmowego, w tym zapalenia błony śluzowej żołądka, wrzodów żołądka i dwunastnicy, wrzodziejącego zapalenia jelita grubego i zespołu jelita drażliwego

5. Samotność

Samotność jest uczuciem, które może sprawić, że płaczemy. Płacz w samotności może przerodzić się w głęboką melancholię. To stwarza dysharmonię w płucach i blokuje prawidłowy przepływ krwi i tlenu po całym organizmie.

W rzeczywistości samotność staje się coraz bardziej poważnym zagrożeniem dla zdrowia publicznego. Może być tak samo niebezpieczna jak nagły wybuch gniewu. Gdy jesteś samotny, twój mózg wydziela więcej hormonów stresu, takich jak kortyzol, który może powodować depresję. Może to dodatkowo wpływać na poziom ciśnienia krwi i jakość snu.

Badania naukowe potwierdziły że samotność i izolacja społeczna są czynnikami ryzyka choroby niedokrwiennej serca i udaru mózgu. Konieczne są jednak dalsze badania mające na celu zbadanie, czy działania w kierunku ograniczania samotności i izolacji społecznej mogą pomóc uniknąć tych problemów.

Samotność związana jest nie tylko z sercem i problemami psychicznymi. Może nawet uszkodzić układ odpornościowy. Ludzie samotni mają większą skłonność do wytwarzania związków zapalnych, które mogą osłabić odporność organizmu.

6. Strach.

Strach i lęk są uczuciami, które niszczą pewność siebie, morale, wiarę i szczęście. Strach różni się od lęku jedynie tym, że w strachu spodziewamy się jasno określonego, konkretnego zagrożenia, tymczasem lęk charakteryzuje się oczekiwaniem zagrożenia o znacznie bardziej mglistym charakterze. Strach może wyczerpywać nerki, nadnercza, a czasem nawet układ rozrodczy.

Sytuacje napędzające strach powodują spadek przepływu energii w organizmie, ciało jest zmuszone do samoobrony, co prowadzi do spadku współczynnika oddechowego i krążenia krwi. Dodatkowo ten stan stagnacji objawia się „zamrożeniem” rąk i nóg.
W sytuacji strachu najbardziej cierpią nerki. To dlatego, że część mózgu, która kontroluje nerki spowalnia. To prowadzi do częstego oddawania moczu oraz różnych innych problemów związanych z nerkami.

Strach powoduje, że nadnercza wydzielają więcej hormonów stresu, które mają niszczący wpływ na organizm.

Stan skrajnego strachu powoduje ból i choroby w nadnerczach, nerkach i dolnej części pleców, jak również zaburzenia układu moczowego. U dzieci to uczucie może być wyrażane poprzez moczenie nocne, które jest ściśle związane z lękiem i niepewnością.

7. Szok ( wstrząs ).

Szok jest uczuciem spowodowanym przez nieoczekiwaną sytuacją, która rzuca cię na kolana, nie jesteś w stanie poradzić sobie z nią.

Nagły wstrząs może zaburzyć naturalną równowagę organizmu, powodując z jednej strony nadpobudliwość a z drugiej strach. Nawet układ nerwowy zostaje „zatrzymany”.

Wstrząs osłabia w szczególności nerki i serce. Traumatyczna reakcja w organizmie uwalnia nadmiar adrenaliny z nadnerczy. To z kolei powoduje kołatanie serca, bezsenność, stres i niepokój.

Wstrząs występuje zwykle w mózgu i może zmienić strukturę mózgu. Może on zmieniać obszar zbieżności w korze czołowej ( mózg emocjonalny ).

Fizyczne skutki szoku dla zdrowia emocjonalnego mogą obejmować brak energii, bladość skóry, trudności w oddychaniu, szybkie bicie serca, problemy z jedzeniem i ze snem, zaburzenia seksualne i przewlekły ból.

8. Niecierpliwość i nienawiść

Uczucie nienawiści wywołane niecierpliwością może mieć zły wpływ na serce i jelita. Prowadzi m.in. do bólu w klatce piersiowej, kołatania serca i nadciśnienia tętniczego.

Brak cierpliwości powoduje nerwową reakcją człowieka. W organizmie uwalniany jest hormon stresu, który dodatkowo przyczynia się do podwyższonego ciśnienia krwi i zaburzenia rytmu serca.

Bycie niecierpliwym jest również szkodliwe dla wątroby. Skondensowane cząsteczki powietrza wydychanego podczas ekspresji negatywnych uczuć zawierają toksyny, które mogą uszkodzić wątrobę i woreczek żółciowy.

9. Zazdrość i zawiść

Zazdrość, frustracja i zawiść bezpośrednio wpływają na mózg, pęcherzyk żółciowy i wątrobę.

Zazdrość odwraca uwagę od wszystkich innych rzeczy i powoduje, że skupiasz się na sobie. Stąd zaburzone myślenie i zaburzona zdolność widzenia okazji, które się pojawiają.
Zazdrości towarzyszą takie objawy jak stres, niepokój i depresja, co z kolei prowadzi do nadprodukcji adrenaliny i noradrenaliny w krwi.

Ponadto, zazdrość ma negatywny wpływ na pęcherzyk żółciowy. Nadmierne wytwarzanie hormonów w organizmie prowadzi do zastoju krwi w wątrobie, a w konsekwencji do niezrównoważonej produkcji żółci w pęcherzyku żółciowym. To powoduje utrudnioną detoksykację, osłabioną odporność, bezsenność, podwyższone ciśnienie krwi, wyższe tętno i poziom adrenaliny, wysoki cholesterol i zaburzenia trawienia.

10. Lęk

O lęku wspomniałem już w punkcie 6.
jeśli lęk jest silniejszy od Ciebie i masz kłopot z kontrolowaniem go – wiedz, że dzieje się źle. Lęk może mieć niszczący wpływ na zdrowie fizyczne i psychiczne.
Objawy fizyczne, które towarzyszą lękowi to: ból, nudności, duszności, osłabienie i zawroty głowy. Charakterystyczne dla lęku jest to, że objawy somatyczne nie maja widocznej przyczyny fizycznej.

Najczęściej problemy żołądkowe i lęki idą ręka w rękę. Lęk wpływa na żołądek, śledzionę i trzustkę. Mogą pojawić się takie problemy jak niewłaściwe trawienie, zaparcia i wrzodziejące zapalenie okrężnicy ( zapalenie jelita grubego ).

Zaburzenia lękowe mogą także narazić Cię na większe ryzyko rozwoju wielu przewlekłych schorzeń.

Badania potwierdziły, że negatywne emocje wpływają na rozwój choroby wieńcowej. Naukowcy doszli do ciekawych wniosków: lęk był najczęstszym czynnikiem rozwoju chorób serca, podczas gdy gniew miał umiarkowany wpływ na serce.

Zawsze gdy dopadnie cię stres stosują te metody 

Bardzo często po  intensywnym dniu, gdy leżę już w łóżku zamiast zamknąć oczy i nie myśleć już o niczym zalewa mnie potok informacji, zaczynam analizować co zdarzyło się w ciągu dnia i co mam zrobić jutro. Ten nawyk, jest bardzo praktyczny i wyrabia nawyk skrupulatności i logicznego myślenia, ale często bardzo trudno uciąć tą gonitwę myśli.

Często dochodziło do sytuacji, że usypiałem ok. 4:00 a o 7:00 wstawałem do pracy nie wyspany, nie zregenerowany w podłym humorze.

Kiedyś czytając książkę na temat akupresury i relaksu organizmu napotkałem na tą prostą metodę, która ma blisko 5000 lat.

Oto co musisz zrobi:

  1. znajdź punkt między brwiami na czole
  2. masuj ten punkt przez 45 sekund
  3. dociskając punkt palcem koncentruj się na delikatnym bólu jaki kumuluje się w miejscu ucisku.
  4. gdy ściągniesz palec, poczujesz delikatne mrowienie rozchodzące się od miejsca ucisku, w stronę uszów aż do tylnej części głowy.

Według ekspertów medycznych, masowanie tego punktu pomaga przy przewlekłym zmęczeniu, a ponadto:

  • usprawnia przepływ krwi
  • zmniejsza napięcie mięśniowe
  • pobudza wydzielanie endorfin
  • łagodzi ból
  • zmniejsza przekrwienia nosa

Kliknij poniżej w Polub tę stronę, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga. Jeżeli masz pytanie dotyczące artykułu : Wpisz wiadomość 


Najczęściej masowałem :

 

Nie pozwól, by stres Cię przezwyciężył, może on źle wpływać na zdrowie. Jedną z rzeczy,które można zrobić, aby złagodzić stres, jest wykonywanie prostego masażu. W tym filmie jest przedstawione, jak zrobić prosty masaż dłoni. Poczujesz się od razu lepiej. Masaż ten pomoże także złagodzić bóle głowy.


Podziel się ze znajomymi :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz