JEDZ JAJKA I ZOBACZ JAK ZMNIEJSZYSZ RYZYKO CHORÓB SERCA ZWIĄZANYCH Z CHOLESTEROLEM


Podziel się ze znajomymi 🙂
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

ZMNIEJSZYSZ RYZYKO CHORÓB SERCA ZWIĄZANYCH Z CHOLESTEROLEM

Mimo, iż wszyscy wiemy, że jaja posiadają cholesterol, jednak cholesterol spożywczy ma się nijak do cholesterolu, który powstaje pod wpływem innych czynników niezwiązanych z pożywieniem. Naukowcy udowodnili, iż najgroźniejsze są małe cząsteczki LDL oblepione na ścianach naczyń krwionośnych powstałe pod wpływem papierosów, alkoholu, przewlekłego stresu, konserwantów . Cholesterol znajdujący się w jaku jest prekursorem powstawania hormonów płciowych i witaminy D, wzmacnia on ściany naszych naczyń krwionośnych i pomaga w usunięciu złogów wapniowych w arteriach tętniczych . Tym samym zmniejszamy ryzyko chorób sercowo- naczyniowych.

LEPSZY PROFIL LIPIDOWY NASZEJ KRWI

Faktem jest, że żółtka zawierają 186mg cholesterolu (62% zalecanej dziennej dawki).
Na świecie przyjęło się, że po zjedzeniu jajka cholesterol we krwi podnosi się i jest winowajcą chorób serca.
Jednak badania  pokazują co innego – im więcej zjesz cholesterolu z pożywienia tym nasza wątroba produkuje go mnie. (1, 2). Cholesterol z pożywienia nie wpływa na stężenie cholesterolu w osoczu krwi!
Najlepiej jeść jajka na miękko lub w formie delikatnie ściętej jajecznicy.

Co podnosi cholesterol w organizmie ?
– Alkohol
– Papierosy
– Konserwanty żywności
– Stres
– Twarde narkotyki
– Brak aktywności

Badania udowadniają, że osoby jedzące jajka :

  • W prawie wszystkich przypadkach, HDL („dobrego”)  poziom cholesterolu idzie w górę (6, 7, 8).
  • Liczba i poziom cholesterolu frakcji LDL zwykle nie zmienia się, w pewnych przypadkach minimalnie podnoszą się  (9, 10, 11, 12).
    Ludzie, którzy mają podwyższone stężenie LDL mają niższe ryzyko chorób serca. Więc nawet jeśli jaja mogą powodować łagodne zwiększenie stężenia całkowitego cholesterolu, nie jest to powód do niepokoju (21, 22, 23).
  • Kwasy tłuszczowe mega-3 znajdujące się w jajkach mogą  obniżają stężenia triglicerydów we krwi  (13, 14).
  • Poziom związków antyrakowych i obniżających cholesterol, takich jak luteina i zeaksantyna znacznie wzrasta (15, 16, 17).
  • Niektóre badania wykazują zmniejszone ryzyko udaru mózgu (24, 25, 26).
  • Osoby chore na cukrzycę muszą uważać z ilością jajek, ponieważ mogą powodować większe ryzyko chorób serca. (27).

&nbsp
Kliknij poniżej w „Polub tę stronę”, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

___________________________________________

 

  • Są  bogate w luteinę i zeaksantynę, przeciwutleniacze, które zmniejszają ryzyko chorób oczu, takich jak zwyrodnienie plamki żółtej i zaćmy(30, 31).
  • Są bardzo bogate w cholinę, składnik odżywczy nasz mózg, najnowsze statystyki mówią, że  ponad 90% ludzi mają niedobór choliny  (32).
  • Są one bogate w świetnej jakości białka, które mają wiele zalet, w tym – pomagają w zwiększeniu  masy mięśniowej i poprawieniu jakości kości (33, 34)
  • Badania pokazują, że jaja zmniejszaj uczucie sytości i pomagają stracić tłuszcz ( 36).

JAKIE JAJA JEŚĆ ?

  1. Cyfra od 0-3

Oznaczenie pokazuję, z jakiej hodowli pochodzą kury.

* 0 – oznacza chów ekologiczny

* 1 – mówi o tym, że kury mają dostęp do wolnego wybiegu, a jaja znosiła na grzędzie

* 2 – to chód ściółkowy gdzie kury nie mają dostępu do wybiegu.

* 3 – oznacza, że kury trzymane są w ciasnych klatkach bez dostępu do świeżego powietrza.

  1. Klasa A, B i C

Klasa oznacza świeżość jaj. Najświeższe jajka są jaja z oznaczeniem A.

*A – ekstra. Jeśli uda Ci się je dostać ( a to łatwe nie jest), to masz produkt, który ma nie więcej dni niż 7 dni od dnia pakowania. Większość jak w sklepach ma klasę A i B.

*C – to klasa, która nie powinna pojawić się na sklepowych półkach, jaja niesortowane dla przemysłu.

  1. Wolne od GMO

Tak informacja ma oznaczać, że jaja pochodzą od kury, których pożywienie nie było modyfikowane genetycznie.

  1. Omega-3

W tym przypadku kury były karmione paszą z dodatkiem zdrowych kwasów tłuszczowych. Takie jajka powinny jednak mieć atest.

  1. Białe i brązowe

Kolor jajka nie ma żadnego znaczenia dla jego walorów smakowych i odżywczych. Kolor jajka wynika włącznie z tego, jakiego rodzaju kura je zniosła. Białe jaja znoszą zwykle kury o białym upierzeniu.

  1. Rozmiar jajka S, M oraz L, XL

* S i M – jajka mniejsze, znoszone zwykle przez kury z chodu ekologicznego.

* L i XL – jajka większe, znoszone zwykle przez kury z chodu klatkowego.

 


Podziel się ze znajomymi 🙂
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz