Cukrowe uzależnienie – zobacz czy nie jesteś uzależniona !?



Podziel się ze znajomymi :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Konsumpcja rafinowanych węglowodanów może prowadzić do niestabilnego poziomu cukru we krwi, co może powodować uczucie zmęczenia.

Kiedy spożywa się cukier i przetworzone węglowodany, następuje szybki wzrost poziomu cukru we krwi. To oznacza, że ​​trzustka wytwarza dużą ilość insuliny, aby wyprowadzić cukier z krwi do komórek. Ten skok poziomu cukru we krwi – a następnie spadek – może sprawić, że poczujesz się wyczerpany. Pragnąc odzyskać energię, instynktownie sięgasz po kolejną porcję rafinowanych węglowodanów, co może prowadzić do błędnego cyklu.

W kilku badaniach stwierdzono, że zminimalizowanie cukru i przetworzonych węglowodanów w posiłkach i przekąskach zazwyczaj prowadzi do większego poziomu energii. Staraj się wybierać żywność, która ma minimalny wpływ na poziom cukru we krwi.

Czytaj etykiety!

Cukier nie jedno ma imię. Ten z pospolitej cukierniczki to przede wszystkim sacharoza będąca połączeniem fruktozy i glukozy. Jednak Pamiętajmy, że cukrem jest: glukoza, fruktoza, sacharoza, galaktoza, dekstroza, maltoza,  syrop glukozowo-fruktozowy, maltodekstryna, syrop kukurydziany, syrop jęczmienny i wiele innych. Kupując ulubione napoje zwracajcie uwagę na etykiety, dotyczy to również produktów spożywczych. Świadomie wybierajcie produkty o jak najniższej zawartości cukrów prostych. Zwracajcie szczególną uwagę na produkty typu light. Osoby dbające o sylwetkę często wpadają w taką pułapkę. Produkty te przeważnie zawierają mniej tłuszczu, ale za to więcej cukru. Tymczasem ilość węglowodanów i tłuszczów powinna być zbliżona.
Kliknij poniżej w Polub tę stronę, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga. Jeżeli masz pytanie dotyczące artykułu : Wpisz wiadomość 

A tutaj macie przepis na zdrową czekoladę wykonania @monika_na Skladniki: -30g kakao naturalnego (2 łyżki) -120ml mleka kokosowego lub migdałowego jeśli ktoś preferuje krowie również może być. -15g miodu( 1 łyżka) -30 g oleju kokosowego (2 łyżki) Ja dodałam jeszcze garść żurawiny i na wierzch borówki możecie dodać wiórki kokosowe, migdały kto co lubi 😍❤️ Do garnuszka wkładamy olej kokosowy, kakao, miód, mleko, wszystko podgrzewany aż nam się ladnie składniki połączą wsypujemy żurawine mieszamy i zestawiamy z ognia aby przestygło. Następnie wylewamy do naszej formy i na wierzch układamy dodatki u mnie akurat były to tylko borówki ale jak wyżej napisałam możecie położyć orzechy migdały wiórki kokosowe itd. Wkładamy do zamrażalnika na minimum 4-5 h i GOTOWE😍 CZAS przygotowania to 10minut najgorsze jest tylko czekanie 😂 #motywatorfood

Post udostępniony przez Damian Wiatrowski (@motywator.tv)


TO ILE TEGO CUKRU?

Ile cukru możesz spożyć? W 2014 r. WHO zaleciło, aby ilość cukru, którą możemy bezpiecznie spożywać zmniejszyć z 10-procentowego zapotrzebowania energetycznego do 5%. zalecana ilość to 5 łyżeczek (20g) dla przeciętnej kobiety o prawidłowej masie ciała, 6 łyżeczek (24g) dla przeciętnego mężczyzny o prawidłowej masie i tylko 3 łyżeczki (12g) dla dzieci. Obecnie wiele dzieci tylko na śniadanie zjada 2-3 razy więcej cukru niż zalecają wytyczne. To właśnie obecność ukrytego cukru w popularnych produktach spożywczych wpływa na nieświadome zwiększone jego spożycie, a konsekwencje tego są tragiczne.

Cukier – podstawy jak uniknąć nieporozumień na ten ważny temat 

Łatwo się pogubić wśród tylu dostępnych cukrów i substancji słodzących. Tutaj jest podstawowy przegląd:

  • Dekstroza, fruktoza i glukoza są monosacharydami, czyli cukrami prostymi. Główną różnicą między nimi jest to, jak twój organizm je metabolizuje. Glukoza i dekstroza to zasadniczo ten sam cukier. Jednak producenci żywności zwykle używają terminu „dekstroza” w swojej liście składników.
  •  Proste cukry mogą się łączyć tworząc bardziej złożone cukry, takie jak disacharyd sacharoza (cukier stołowy), będący połączeniem w tej samej proporcji glukozy i fruktozy.
  • Syrop glukozowo-fruktozowy (wysokofruktozowy syrop kukurydziany, HFC) składa się w 55 procentach z fruktozy i w 45 procentach z glukozy.
  • Alkohole cukrowe, takie jak ksylit, gliceryna, sorbitol, maltitol, mannitol, erytryt  nie są ani cukrem, ani alkoholem, ale stają się coraz bardziej popularne jako słodziki. Są one niecałkowicie wchłaniane z jelita cienkiego, mają mniej kalorii niż cukier, ale często powodują problemy typu wzdęcia, biegunka i zaparcie.
  • Sukraloza (splenda) nie jest cukrem, pomimo swojego nazewnictwa jak i sloganu marketingowego „wykonana z cukru.” Jest to chlorowany sztuczny słodzik, podobnie jak aspartam i sacharyna, mający szkodliwe skutki dla zdrowia.
  • Syrop z agawy, fałszywie reklamowane jako „naturalny”, jest zazwyczaj wysoko przetworzony i składa się w 80 procentach z fruktozy. Produkt końcowy praktycznie nie przypomina naturalnej agawy.
  • Miód składa się w 53 procentach z fruktozy, ale jest całkowicie naturalny w swej surowej postaci i ma wiele korzyści zdrowotnych, gdy używany jest z umiarem. Posiada m. in. wiele przeciwutleniaczy.
  • Stewia otrzymywana jest z liści bardzo słodkiego zioła, oraz jest całkowicie bezpieczna (w swojej naturalnej postaci). Lo Han (lub Luohanguo) jest kolejnym naturalnym słodzikiem, otrzymywanym z owoców.

Wszystkie cukry nie są sobie równe

Glukoza jest formą energii, która została zaprojektowana do możności działania. Każda komórka w organizmie, każda bakteria, i faktycznie to, co żyje na Ziemi, używa glukozy do produkcji energii. Teraz przodującym jej źródłem jest fruktoza. Jeśli Twoja dieta była by taka jak u ludzi sto lat temu, spożywałbyś jej około 15 gramów dziennie – co jest dalekie od 73 gram dziennie, czyli ilości, jaką typowa osoba przyswaja razem ze słodzonymi napojami. W warzywach i owocach fruktoza obecna jest z witaminami, minerałami, enzymami i innymi pożytecznymi składnikami odżywczymi, które łagodzą wszystkie negatywne skutki metaboliczne. O dziwo, 25 procent ludzi faktycznie spożywa więcej niż 130 gramów fruktozy dziennie. Co gorsza, w zasadzie niemal wszystkie włókna i składniki witalne zostają w przetworzonej żywności usunięte, więc nie ma ona w zasadzie żadnej wartości odżywczej. Nawet produkty mające sprzyjać utracie wagi i niskotłuszczowe pokarmy, często są bogate w fruktozę.

To nie jest to, że sama fruktoza jest zła, to właśnie wielkie dawki sprawiają, że jest niebezpieczna. Istnieją dwa ogólne powody przez które fruktoza jest tak szkodliwa:

  1. Twój organizm metabolizuje fruktozę w znacznie inny sposób niż glukozę. Cały ciężar metabolizowania fruktozy spada na wątrobę.
  2. Ludzie spożywający fruktozę w ogromnej ilości, odczuwają silniej jej negatywne działanie.

Eksplozja spożycia słodkich napojów gazowanych jest tego główną przyczyną! Obecnie, 55 procent substancji słodzących stosowanych w produkcji żywności i napojów jest pozyskanych z kukurydzy, a obecnie w USA źródłem kalorii w napojach gazowanych jest głównie syrop kukurydziany (syrop glukozowo-fruktozowy) o wysokiej zawartości fruktozy.

Producenci żywności i napojów zaczęli rezygnować z sacharozy na rzecz syropu glukozowo-fruktozowego w 1970 roku, kiedy odkryli, że jest on nie tylko znacznie tańszy w produkcji, ale także o 20 procent słodszy niż konwencjonalny cukier stołowy. Syrop ten zawiera te same dwa cukry co sacharoza, ale jest bardziej ryzykowny metabolicznie  ze względu na jego formę chemiczną. Fruktoza i glukoza nie są związane ze sobą w syropie glukozowo-fruktozowym, a metabolizowanie tego syropu zachodzi z pominięciem pewnych szlaków metabolicznych. Dlatego fruktoza jest wchłaniana razu, przechodząc bezpośrednio do wątroby.

Zacznij jeść więcej owoców a zobaczysz, że będziesz jeść mniej przetworzonych cukrów !

Jedzcie owoce zamiast codziennego ciasteczka do kawy. #motywatortv #motywatorfood

Post udostępniony przez Damian Wiatrowski (@motywator.tv)

Owoce są konieczne nie tylko dla zdrowia, ale również pomagają skutecznie schudnąć.

 Udowodniono, że osoby, które regularnie jedzą owoce, mają mniejsze skłonności do przybierania na wadzę. 
  • Owoce są doskonałym źródłem energii i zapewniają nawodnienie organizmu.
  • Poprawiają krążenie krwi i układu trawiennego, co sprawia, że skóra jest piękna i świecąca.
  • Dieta bogata w owoce jest również doskonała do detoksykacji organizmu.
Tak, więc jeśli szukasz naturalnych środków utraty wagi to owoce są znakomitym produktem. Spożywaj, co najmniej 4 do 5 porcji owoców dziennie. To zapewnia dostarczenie odpowiedniej ilości składników odżywczych, które pomogą zrzucić dodatkowe kilogramy. Oto kilka popularnych owoców.

1. Awokado:

Posiada dużą zawartość mononienasyconych kwasów tłuszczowych, które są bardzo korzystne dla zdrowia. Awokado zawiera około 20 gramów zdrowych tłuszczów, które nie tylko zwiększają metabolizm, ale także poziom testosteronu, hormonów odpowiedzialnych za utratę masy ciała u mężczyzn i kobiet. Awokado przyspiesza przemianę tłuszczu w energię, zwiększa tempo metabolizmu. Zapobiega skokom cukru we krwi, co zabezpiecza organizm przed gromadzeniem tłuszczu. Ten niezwykle wszechstronny owoc może być stosowany do sałatek, kanapek i dipów .Awokado dip to znacznie zdrowsza alternatywa dla majonezu.

2. Jagody:

Posiadają stosunkowo niską zawartość cukru w porównaniu do innych owoców. Pomagają eliminować toksyny i inne szkodliwe substancje z organizmu. Poprawiają kondycje serca gdyż obniżają poziom cholesterolu. Składniki odżywcze, takie jak kwas foliowy, potas i witamina C oraz błonnik, pomagają zwiększyć tempo przemiany materii, dzięki czemu ciało bardziej efektywne spala kalorię.

3. Jabłka:

Jabłka zawierają duże ilości błonnika, który zwiększa tempo przemiany materii. Pektyny w błonniku chronią organizm przed wchłanianiem zbyt dużej ilości tłuszczu. Po zjedzeniu jabłka, dłużej czujemy się syci. Według badań przeprowadzonych w Brazylii, ludzie, którzy jedli jabłko przed każdym posiłkiem tracili ok 33% na wadze więcej niż ci, którzy ich nie jedli. Jabłko zawiera tylko 100 kalorii na porcję.

4. Owoce wodne:

Owoce takie jak arbuz czy melon zawierają duże ilości wody z minimalną liczbą węglowodanów. Nawadniają i zapewniają energię. Poprawiają trawienie i wydalanie toksyny, wspomagają detoksykację i zdrowe odchudzanie. Arbuz zawiera likopen, związek chemiczny, który obniża ryzyko zachorowania na raka oraz choroby serca.

5. Suszone owoce:

Suszone owoce, takie jak rodzynki, śliwki i morele korzystnie wpływają na proces odchudzania. Te owoce są doskonałym źródłem witamin i minerałów, które są bardzo istotne dla prawidłowego funkcjonowania komórek. Poprawiają one również układ odpornościowy, zapewniając ochronę przed wirusami i grypą.

6. Kokosy:

Olej kokosowy zawiera średnio-łańcuchowe triglicerydy (MCFA), które zwiększają szybkość metabolizmu o prawie 30%. Olej kokosowy jest bardzo korzystne dla funkcjonowania tarczycy.

7. Cytryny:

Cytryny są doskonałym „detotsykantem” wątroby. Zdrowa wątroba jest niezbędna dla zdolności organizmu do metabolizowania i spalania tłuszcz. Wypij szklankę cytryny codziennie rano, aby zapobiec gromadzeniu się tłuszczu.
Kliknij poniżej w „Polub tę stronę”, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

 

snp:motywator
VideoBlog: www.motywator.tv
insta: https://www.instagram.com/motywator.tv/

_________________________________________

8. Grejpfruty:

Dzięki wysokiej zawartości wody przyczynia się do zwiększenia uczucia sytości, zapewniając małą ilość kalorii. Ponadto, potrzeba większej ilości energii do strawienia grejpfrut, powoduje spalenie kolejnych kalorii  Grejpfruty zawierają naringeninę, przeciwutleniacz, który stabilizuje poziom insuliny, zapobiegając przyrost masy ciała. Przeprowadzone badania, udowodniły, że ci, którzy codziennie jedli grejpfrut stracili 20 kilogramów w 13 tygodni bez jakichkolwiek zmian w ich diecie.

9. Banany:

Posiadają dużą ilość błonnika rozpuszczalnego. Odporna skrobia bananów zapobiega wchłanianiu węglowodanów w organizm. Sprawia to, że ciało spala tłuszcz, a nie węglowodany. Potas w bananach pomaga budować mięśnie.

10. Granaty:

Granat jest pełen antyoksydantów, które pozwalają organizmowi pozbyć się niechcianych toksyn. Zawiera polifenole, przeciwutleniacz, który zwiększa metabolizm organizmu. Granat zmniejsza apetyt.

Zamiast ciasta 🙂 #foodforum #motywatorfood

Post udostępniony przez Damian Wiatrowski (@motywator.tv)

11. Pomarańcze:

Utrzymują ciało dobrze nawodnione i zapewnią dostateczną ilość błonnika. Pomarańcz zapewnia ok 85 kalorii i 5 g błonnika pokarmowe. Zawiera duże ilości witaminy C, tiaminy i kwasu foliowego, które zwiększają metabolizm.

12. Papaja:

To owoc nisko węglowodanowy i posiada dużą zawartość wody. Dzięki temu kontroluję temperaturę ciała oraz redukuję zły cholesterol. Dostarcza energię do układu nerwowego i sercowo-naczyniowego tak, aby pracowały poprawnie. Zawiera papaine unikalny enzym, który poprawia szybszy transport żywności przez jelita, co wspomaga odchudzanie.

 

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz