10 sposobów, jak kontrolować poziom kwasu moczowego

Podziel się ze znajomymi :)
  • 151
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    151
    Shares

Wysoki poziom kwasu moczowego we krwi, zwany także hiperurykemia, może wynikać z podwyższonej produkcji kwasu moczowego w organizmie lub zmniejszonego wydalania go przez nerki. Może to prowadzić do dalszych problemów, takich jak dna moczanowa (kryształy kwasu moczowego nadmiernie odkładają się w stawach, często w stawie dużego palca u stopy), kamienie nerkowe i niewydolność nerek. Najnowsze badania wykazały również związek pomiędzy poziomem kwasu moczowego we krwi a nadciśnieniem i chorobami układu krążenia.

Prawidłowy poziom kwasu moczowego:

  • mężczyźni: 3.4-7.0mg / dl
  • kobiety: 2.4-6.0 mg / dl

Wartości te mogą zmieniać się w różnych laboratoriach.

Czynniki, które mogą przyczynić się do wysokiego poziomu kwasu moczowego:

  • dieta bogata w puryny (puryny są rozkładane do kwasu moczowego)
  • nadmierne spożycie alkoholu
  • niewydolność nerek
  • otyłość
  • niedoczynność tarczycy
  • predyspozycje genetyczne
  • zaburzenia hormonalne
  • cukrzyca, kwasica i inne choroby…

Niektóre nowotwory, środki chemioterapeutyczne oraz inne leki, takie jak leki moczopędne, a nawet ćwiczenia na czczo i restrykcyjna dieta mogą również przyczynić się do zwiększenia poziomu kwasu moczowego. Istnieje kilka wskazówek i naturalnych środków, które mogą pomóc ograniczyć i kontrolować poziom kwasu moczowego. Ponadto właściwa diagnoza i leczenie przez personel medyczny to zwykle konieczność. 

 

OTO 10 PRODUKTÓW I SPOSOBÓW POMAGAJĄCYCH OBNIŻYĆ I KONTROLOWAĆ POZIOM KWASU MOCZOWEGO:

1. Ocet jabłkowy

Jako naturalny środek oczyszczający i odtruwający, ocet jabłkowy może pomóc usunąć odpady, takie jak kwas moczowy, z organizmu. Zawiera kwas jabłkowy, który pomaga rozbić i wyeliminować kwas moczowy. Ocet jabłkowy pomaga też przywrócić równowagę kwasowo zasadową w organizmie, oraz ma właściwości przeciwzapalne i przeciwutleniające.

Jak zadbać o jelita i zmniejszyć ryzyko, otyłości oraz chorób cywilizacyjnych ? Czy istnieje probiotyk na odchudzanie ?Zapraszam tutaj

  1. Dodaj jedną łyżeczkę organicznego octu jabłkowego do szklanki wody.
  2. Pij taki roztwór dwa lub trzy razy dziennie.

Można stopniowo zwiększać ilość octu jabłkowego do dwóch łyżek na szklankę wody i kontynuować picie tego środka, aż stężenie kwasu moczowego zacznie spadać.

Uwaga: Nie należy przyjmować octu jabłkowego w nadmiarze, ponieważ może to skutkować obniżeniem stężenia potasu w organizmie. Ponadto, może on kolidować z lekami moczopędnymi.

CO DZIEJE SIĘ GDY WYPIJESZ NA PUSTY ŻOŁĄDEK OCET JABŁKOWY Z MIODEM ?

Kliknij poniżej w „Polub tę stronę”, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

___________________________________________

2. Sok z cytryny

Choć może się wydawać, że sok z cytryny bardziej “zakwasi” ciało, w rzeczywistości ma właściwości alkalizujące i wspomaga zneutralizować kwas moczowy. Dodatkowo jego zawartość witaminy C  również przyczynia się do obniżenia poziomu kwasu moczowego.

  • Wyciśnij sok z jednej cytryny do szklanki ciepłej wody. Pij tę wodę rano, na czczo. Rytuał picia rano wody z sokiem z cytryny kontynuuj przez co najmniej kilka tygodni.
  • Można także wziąć suplement witaminy C. W takim przypadku należy skonsultować się z lekarzem.
  • Korzyści dla zdrowia i odchudzania płynące z picia soku z całej cytryny

3. Wiśnie

Wiśnie i ciemne jagody zawierają substancje, które pomagają obniżyć poziom kwasu moczowego. Poza tym fioletowy i niebieski kolor jagody zawdzięczają flawonoidom o nazwie antocyjany, które pomagają obniżyć poziom tego kwasu i zmniejszają stany zapalne.

  • Jedz pół szklanki wiśni codziennie przez kilka tygodni. Można też pić jedną lub dwie filiżanki cierpkiego soku wiśniowego przez około cztery tygodnie.
  • Również warto wdrożyć do swojej diety jagody, truskawki, paprykę, oraz inne owoce i warzywa bogate w witaminę C i przeciwutleniacze.

4. Soda oczyszczona

Soda oczyszczona skutecznie obniża poziom kwasu moczowego i zmniejsza ból spowodowany przez dne moczanową. Pomaga zachować naturalną równowagę kwasowo-zasadową w organizmie i sprzyja sprawniejszemu rozpuszczaniu i usuwaniu tego kwasu.

  • Rozpuść pół do jednej łyżeczki sody oczyszczonej w szklance wody.
  • Pij do czterech szklanek tego roztworu codziennie przez dwa tygodnie.

Uwaga: Nie należy przyjmować tego środka regularnie na stałe. Również nie stosuj go, jeśli cierpisz z powodu wysokiego ciśnienia krwi. Osób w wieku 60 lat lub starsze nie powinny pić więcej niż trzy szklanki  roztworu sody na dobę.

SODA OCZYSZCZONA I JEJ KORZYŚCI DLA CIAŁA

5. Oliwa z oliwek

Większość olejów roślinnych przekształca się w zjełczałe tłuszcze po podgrzaniu lub przetworzeniu. Zjełczałe tłuszcze niszczą ważną dla organizmu witaminę E, która jest niezbędna do kontrolowania poziomu kwasu moczowego.

Warto przerzucić się na tłoczoną na zimno oliwę z oliwek i jeżeli to możliwe, skracać procesy smażenia i pieczenia. Oliwa z oliwek zawiera jednonienasycone kwasy tłuszczowe, które pozostają stabilne po niewielkim podgrzaniu. Ponadto posiada wysoką zawartość witaminy E i przeciwutleniaczy, a do tego ma właściwości przeciwzapalne.

6. Woda

Picie dużych ilości wody pomaga zoptymalizować usuwanie kwasu moczowego. Pomaga rozcieńczyć kwas moczowy i stymuluje nerki do wyeliminowania jego nadmiernych ilości z organizmu razem w moczem.

Dodatkowo, regularne picie odpowiedniej ilości wody może zmniejszyć ryzyko nawracających ataków dny moczanowej. Na dorocznym spotkaniu American College of Rheumatology w 2009 roku, przedstawiono odkrycie badawcze naukowców odnośnie związku picia wody a dną moczanową. Otóż u uczestników badania, którzy pili pięć do ośmiu szklanek wody w ciągu 24 godzin przed ewentualnym, prognozowanym atakiem dny, o 40 procent zmniejszyło się ryzyko ataku, w porównaniu z tymi, którzy pili tylko jedną szklankę wody lub mniej.

  • Pij co najmniej 8 do 10 szklanek wody w ciągu dnia.
  • Ponadto, spożywaj owoce i warzywa zawierające duże ilości wody.
  • Pij wodę kokosową na czczo zobacz efekty!

7. Dieta niskopurynowa

Puryny to związkami zawierające azot, które we krwi rozkładają się do kwasu moczowego, a tym samym zwiększają jego stężenie w organizmie. Głównym ich źródłem w diecie są białka zwierzęce.

Jeżeli masz problem z poziomem kwasu moczowego, zredukuj pokarmy białkowe pochodzenia zwierzęcego, takie jak mięso, podroby, ryby i drób. Rośliny strączkowe, drożdże, grzyby, szparagi i ziarna są również bogate w puryny. Co ciekawe, piwo też zawiera sporą ilość tego związku.

Boli cie palec ? Jak kontrolować poziom kwasu moczowego

8. Żywność węglowodanowa, bogata w skrobię i błonnik

Pokarmy bogate w błonnik pomagają obniżyć poziom kwasu moczowego poprzez pochłanianie go i wyeliminowanie z organizmu. Warto też jeść żywność bogatą w węglowodany skrobiowe, ponieważ zawiera tylko śladowe ilości puryn.

Pełne ziarno, jabłka, gruszki, pomarańcze i truskawki są przykładem pokarmów bogatych w błonnik, które można włączyć do swojej diety. Węglowodany skrobiowe są w pokarmach, takicj jak ryż, makaron pełnoziarnisty, tapioka, quinoa, ziemniaki, owies i banany. Warto również pić herbatę z liści papai. Zawarta w liściach papaina pomaga utrzymać równowagę kwasowo-zasadową i działa przeciwzapalnie.

 

9. Sok z trawy pszenicznej

Trawa pszeniczna pomaga odtworzyć zasadowość w krwi. Dodatkowo jest bogata w witaminę C, chlorofil i związki fitochemiczne, które promują detoksykację. Jest również dobrym źródłem białka i kwasów aminowych, przez co jest super alternatywą dla białka pochodzenia zwierzęcego. Wystarczy codziennie pić dwie łyżki soku z trawy pszenicznej zmieszanego z sokiem z cytryny , aby wspomóc obniżenie poziomu kwasu moczowego.

 

10. DODATKOWE WSKAZÓWKI

  • Ogranicz spożycie alkoholu, ponieważ zakłóca eliminacji kwasu moczowego.
  • Unikaj syropu kukurydzianego i syropu glukozowo-fruktozowego, ponieważ mają tendencję do zwiększania stężenia kwasu moczowego.
  • Ćwicz regularnie i utrzymuj zdrową wagę. Uważa się, że nadmiar tkanki tłuszczowej sprzyja zwiększeniu produkcji kwasu moczowego.
  • Staraj się utrzymać zrównoważoną dietę, która jest bogata w węglowodany złożone i uboga w białko. Unikaj rafinowanych węglowodanów, takich jak białe pieczywo, ciastka i cukierki.
  • Zrezygnuj z tłustych pokarmów, ponieważ obniżają zdolność organizmu do eliminacji kwasu moczowego.

 

 

Jaki wpływ ma sposób porodu na naszą mikroflorę jelitową w życiu dorosłym Zapraszam tutaj


[wd_hustle id = “www”]

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz