Objawy wskazujące na zakwaszenie ciała

zrzut-ekranu-2016-12-04-o-15-22-07
Podziel się ze znajomymi 🙂
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Termin „kwasowość” ciała odnosi się do ilości kwasu w płynach ustrojowych, natomiast termin „alkaliczność” ciała odnosi się do zdolności płynów ustrojowych do zneutralizowania kwasu.

Płyny ustrojowe takie jak ślina, mocz i krew są kluczowe dla podstawowych procesów: transportu tlenu i składników pokarmowych w organizmie, trawienia i ogólnego nawilżania oraz ochrony części ciała.

Poziom kwasu w organizmie powinien utrzymywać się w odpowiednich granicach. W innym przypadku może przynieść szkodę dla organizmu. Do mierzenia poziomu zakwaszenia służy skala pH. Każdy z was na pewno słyszał skrót pH. Z angielskiego można tłumaczyć jako „potencjał wodoru”. Wartość pH ciała mierzy stężenie jonów wodorowych w płynach ustrojowych.

Skala pH organizmie może przyjmować wielkości od 0 do 14. Im wyższy poziom pH w płynach ustrojowych, tym płyny bardziej bogate w tlen i bardziej alkaliczne.

 

Im niższy poziom pH tym płyny ciała są mniej utlenione i kwaśne.

PH na poziomie 7,0 jest neutralne.

Za zdrowe należy uznać Poziom pH w następujących zakresach:

pH krwi: 7,35-7,45

pH moczu: 4.6-8.0

pH śliny: 7,0-7,5

 

Większość ludzi nawet nie badała nigdy poziomu pH swoich płynów ustrojowych ponieważ nie rozpoznaje podstawowych objawów świadczących o możliwym zakwaszeniu organizmu.

Kliknij poniżej w „Polub tę stronę”, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

___________________________________________

Oto niektóre objawy, które wskazują na to, że twoje ciało jest zakwaszone.

1. Nadwaga

W przypadku nadwagi równowaga zasadowa organizmu nie jest zachowana i nadmiar kwasu odkłada się w organizmie.

Ten nadmiar kwasu nie jest wyeliminowany, ponieważ jelito grube, nerki, układ limfatyczny i skóra – organy odpowiedzialne za płukania toksyn z ciało – są za bardzo przytłoczone potokiem toksyn pochodzącym z nadmiaru kwasu.

Nadmiar kwasu organizm „odsyła” z powrotem do tkanki tłuszczowej, w której kwas przylega do komórek tłuszczowych. To jest powód, dla którego otyli ludzie nie są w stanie schudnąć – organizm potrzebuje komórek tłuszczowych do przechowywania nadmiaru kwasu.

2. Słabe kości

Gdy płyny są zbyt kwaśne, organizm zrobi wszystko co w jego mocy, aby utrzymać równowagę zasadową i działać prawidłowo.

Potrzebne do alkalizowania i minimalizowania zakwaszenia minerały, organizm „zdobędzie” z tkanek i innych narządów. Jednym z tych minerałów jest wapń, który znajduje się w kościach.

Twoje kości staną się słabe, kiedy organizm wyczerpie rezerwy wapnia w celu zneutralizowania kwasowości organizmu.

Jeśli masz osteoporozę lub osteopenię, albo złamałeś ostatnio rękę lub nogę, przyczyną mogą być kości kruche od zakwaszenia. Pacjentom cierpiącym na osteoporozę czy osteopenię zaleca się powstrzymanie od kwaśnych produktów takich jak wołowina, kofeina czy soda.

3. Problemy stomatologiczne

Sytuacja podobna jak w przypadku kości. Nadmiar kwasu w organizmie powoduje także wyczerpywanie wapnia z zębów w celu alkalizowania organizmu.

Badania pokazują, że niski poziom pH w jamie ustnej może powodować demineralizację szkliwa zębów.

Ponadto ekspozycja bakterii jamy ustnej na słodkie produkty i napoje może nasilić ilość wytwarzanego kwasu mlekowego w jamie ustnej.

O zbyt dużym zakwaszeniu możemy mówić również w przypadku zwiększonej wrażliwości zębów na żywność i napoje, które są zbyt zimne, zbyt gorące lub zbyt słodkie. Kontakt zębów z takimi produktami powoduje uciążliwy ból.

Innym objawem z tym związanym jest krwawienie z dziąseł, które może pojawić się tuż po myciu zębów.

4. Zmęczenie

Zbyt duże zakwaszenie ciała przyczynia się do większej podatności na działanie bakterii, grzybów i wirusów. Kwaśne środowisko jest idealnym do rozwoju tych mikroorganizmów.

W takiej sytuacji układ odpornościowy zużywa dużo więcej energii do walki z infekcjami a ciało wymęczone jest spadkiem witalności. Przyczynia się do odczuwania większego zmęczenia. Ponadto te mikroorganizmy zakłócają zdolność organizmu do wchłaniania niezbędnych składników odżywczych, takich jak minerały i witaminy.

Słabe wchłanianie składników odżywczych ma wpływ na produkowanie hormonów i enzymów koniecznych do wytworzenia energii. To dodatkowo nasila zmęczenie.

5. Problemy skórne

Problemy skórne są dermatologicznym objawem niskiego poziomu pH. Skóra jest jednym z narządów ciała odpowiedzialnych za detoksykację.

Gdy krwiobieg jest zawalony kwasem, organizm staje się podatny na bakterie i toksyny.

W walce z przeciążeniem wątroba eliminuje toksyny z organizmu. Niestety substancje te zostawiają swój ślad na skórze.

Ten proces detoksykacji przejawia się w postaci trądziku, alergii, wysypek i wyprysków.

6. Wydzielina z nosa

Wytwarzanie śluzu to naturalny mechanizm obronny organizmu przed nagromadzonymi kwasami.

Jeśli regularnie masz zapchany nos to znak, że organizm może być przeciążony kwasami.

Katar powoduje nadmierny kaszel, świszczący oddech, problemy z zatokami i problemy z oddychaniem.

7. Ból mięśni

Zbyt dużo kwasu w organizmie może powodować ucisk mięśni, który utrudnia przenoszenie tlenu przez naczynia krwionośne. To powodując zmęczenie i niedostatek tlenu.

Wchłanianie składników odżywczych oraz witamin z krwi niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania jest utrudnione. Przemęczone mięśnie funkcjonują źle, powodując ból.

8. Bezsenność

Niskie pH również przyczynia się do bezsenności.

Jest to kolejny klasyczny objaw zakwaszenia organizmu. Wypłukiwanie wapnia z kości i w celu zneutralizowania kwasowości organizmu może powodować bezsenność.

 

Oto w jaki sposób w sposób naturalny można zmniejszyć zakwaszenie:

Pij wodę: Dobrze nawodniony organizm to podstawa, na której powinieneś się oprzeć. Bez odpowiedniego nawodnienia wszelkie pozostałe wysiłki mogą pójść na marne. Nadmiar kwasu jest eliminowany przez przewód pokarmowy.

Rozpocznij swój dzień ciepłą wodą z cytryną: Co prawda owoc jest kwaśny w smaku, ale kiedy dotrze do wnętrza ciała, ulega przemianom i ma wpływ na alkalizację. Pomaga podnieść poziom pH.

Spożywaj dużo zielonych warzyw liściastych takich jak: kapusta, brokuły, ogórki, szpinak, rukola, zielona papryka, boćwinka, sałata, cukinia, karczochy, seler i zielone szparagi ( nie białe ). Najlepiej do śniadania pij sok wytłoczony z tych warzyw.

Unikaj kofeiny, alkoholu, sztucznych napojów, przetworów mięsnych, przetworzonej żywności Wszystkie te produkty są bardzo kwaśne.

Zażywaj wapń i magnez: najlepiej w naturalnej postaci z wymiennych wyżej warzyw – są to niezbędne minerały, które utrzymują w dobrej kondycji kości, zęby, mięśnie, układ nerwowy i serce. Niskie pH zmusza organizm do wyodrębnienia wapnia z kości i magnezu z mięśni.

Suszone owoce i owoce morza ( makrela i łosoś ) są również bogatym źródłem wapnia i magnezu. Również płatki pełnoziarniste. Można zażywać suplementy wapnia i magnezu ( po konsultacji z lekarzem ).

Jedz żywność ekologiczną: Unikaj żywności genetycznie zmodyfikowanej, która zazwyczaj zawiera substancje chemiczne i inne zanieczyszczenia.

 

Signs that Indicate Your Body is Too Acidic and How to Fix it Fast


Podziel się ze znajomymi 🙂
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Darmowa treść PREMIUM - prosto na twojego maila / przykładowe diety, przepisy, plany treningowe

UWAGA! DIETA FIZJOLOGICZNA - ZDROWE ODCHUDZANIE / MASOWANIE

ddd

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz