Nie takie zdrowe jakby się wydawało…

zrzut-ekranu-2016-12-04-o-15-22-07
Podziel się ze znajomymi 🙂
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Przychodzi w końcu ten dzień, kiedy postanawiamy coś zmienić. Nie zadowolenie z własnego trybu życia, samopoczucia tudzież wyglądu sięga zenitu, pełni entuzjazmu i motywacji postanawiamy zdrowo się odżywiać i zadbać o to co do tej pory sobie odpuszczaliśmy. Czekamy, jemy zdrowo ale okazuje się, że nic się nie dzieje… rzucamy więc zdrowy tryb życia, bo przecież nie przyniósł żadnych efektów i powracamy do starych nawyków pogrążając się w żałobie. Zadajemy sobie pytanie dlaczego???? Przecież jedliśmy same fit produkty, robiliśmy wszystko to co jest powszechnie zalecane i polecane, nagminnie reklamowane w mediach. Ale czy owe produkty faktycznie są takie fit? I czy trudziliście się czytaniem etykiet zanim dumnie wprowadziliście je do swojej codziennej diety? Może okazać się, że produkty które uważaliście za zdrowe i dietetyczne, wcale takimi nie są. Przeczytajcie na jakie produkty trzeba uważać, starając się zrzucić zbędne kilogramy i nie tylko wtedy.

 

Owoce i warzywa

Foods

 

Głównie te kupowane w supermarketach. Owszem są źródłem cennych witamin i mikroelementów ale czy zastanawialiście się kiedyś nad sposobem ich konserwacji aby jak najdłużej były przydatne do spożycia? Chodzi tu zarówno o te pakowane (gotowe mixy sałat, owoców), jak i te do kupienia na wagę. Pamiętaj kupując warzywa i owoce staraj się wybierać te z upraw ekologicznych, od lokalnych dostawców, na okolicznych targach i straganach. Wybieraj też produkty krajowe. Zawsze dokładnie myjcie je przed spożyciem ( również te pakowane!). To bardzo ważne, przy ich uprawie często przekraczane są normy środków owadobujczych- pestycydów, wykrywa się obecność metali ciężkich, a do konserwacji używa się np. azotanów. Wszystko to może skutecznie upośledzać pracę układu trawiennego i być negatywne w skutkach. Także starajcie się aby były one faktycznie źródłem zdrowia, a nie chemii w waszej diecie.

Suszone owoce są zdrowe tylko wtedy, kiedy suszysz je w domu. Jeśli robisz to samodzielnie, owoce nie tracą witamin, błonnika i minerałów. Te kupowane w sklepie zawierają dużo cukru (dodaje się go, żeby poprawić smak) oraz siarkę, która zapobiega brązowieniu owoców.

 

Batoniki zbożowe, płatki śniadaniowe, batony proteinowe…

 

cover

Warto wiedzieć, że produkty oznaczone słowem „fit” wcale nie są niskokaloryczne. Najczęściej spotykanymi tego typu produktami są batoniki Muesli i płatki śniadaniowe. Okazuje się, że za ich pomocą często przemycane są dodatkowe kalorie i po takim śniadaniu i tak bardzo szybko będziemy głodni (zawarta w batonikach czy płatkach bomba glukozowo-fruktozowa powoduje wahania glukozy i insuliny we krwi).
Co zawierają tego rodzaju produkty? Niestety często ich składnikami są wrogowie szczupłej sylwetki: cukier biały, cukier brązowy, syrop glukozowo-fruktozowy, kawałki czekolady, czy niekoniecznie niskokalorycznych suszonych owoców. Dlatego dużo zdrowiej (i z pożytkiem dla naszej sylwetki) będzie komponowanie płatków śniadaniowych samemu – z płatków owsianych, jęczmiennych, gryczanych, ryżowych, z dodatkiem lnu, nasion dyni, słonecznika, szałwii hiszpańskiej, małej ilości orzechów czy owoców suszonych (takich bez dodatku cukru). Raz przygotowana mieszanka może być przechowywana w szczelnie zamkniętym słoiku.

Uważajcie też na batony proteinowe, shake`i proteinowe i innego rodzaju suplementy te „typowo” dla sportowców, ich skład to przeważnie długa lista konserwantów, a „E” z cyferkami nie ma końca. Często w składzie zawierają też soję.

Pieczywo

broodje_gezond_1

Ciemny chleb zawsze jest zdrowy? Nic bardziej mylnego. Często zrobiony jest z mąki pszennej, zabarwionej słodem jęczmiennym, karmelem, melasą buraczaną i sztucznym miodem. Warto również wiedzieć, że używane do barwienia karmel amoniakalny i amoniakalno-siarczynowy może powodować zmiany w obrazie krwi, zmniejszając liczbę białych ciałek krwi. Jeśli zobaczycie te składniki, to znak, ze lepiej poszukać czegoś zdrowszego. Zaniepokoić powinna was także waga chleba. Lekki powinien budzić podejrzenia, ciężki jest bardziej wiarygodny. Niestety jesteśmy oszukiwani. Bułeczki najczęściej wykonane są z ciasta, a potem zamrożone.
Od momentu wykonania bułki i jej zamrożenia (również ciekłym azotem) aż do jej zakupienia przez klienta może minąć nawet wiele miesięcy! Dlatego też ciasto musi zawierać obowiązkowy przy tak długim leżakowaniu zestaw substancji chemicznych: propionian wapnia (E282) przeciw pleśnieniu, czy sorbinian potasu (E202) jako konserwant, czyli substancję przedłużającą trwałość produktu. Warto zauważyć, że potencjalny konsument nie dowie się: z jakiej mąki wykonano pieczywo, jaka jest zawartość błonnika i innych substancji odżywczych oraz daty mrożenia.
Dobre pieczywo kosztuje na pewno więcej – bochenek chleba żytniego na zakwasie to koszt nawet 10zł. Poza tym musimy koniecznie czytać etykiety lub kupować w zaufanych piekarniach. Uważajcie na świeże pieczywo prosto z pieca w popularnych supermarketach.

Kliknij poniżej w „Polub tę stronę”, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

___________________________________________

Nabiał light- niskotłuszczowy

z16346268Q,Nabial

 

Zawarte w beztłuszczowych produktach mlecz

nych witaminy nie są przyswajane przez organizm. Z kolei pełnotłuste produkty zawierają zbyt duże ilości tłuszczu, który nie jest korzystny dla zdrowia. Doskonałym rozwiązaniem jest wybór produktów półtłusty

ch, które zawierają w składzie mniejsze ilości tłuszczu, który umożliwia wchłanianie zawartych w nabiale witamin.

 A co o jogurcie?

imagesJogurt light to niekoniecznie synonim jogurtu niskokalorycznego. Wspomniano już o tym, że produkty light charakteryzują się obniżeniem jakiegoś składnika o 30%. Niestety nie jest tak naprawdę określone, którego składnika i okazuje się, że w tym zakresie panuje pewna dowolność. W efekcie jogurt light może być bardziej kaloryczny od tradycyjnego.

Usunięcie z jogurtu naturalnego 30% tłuszczu skutkuje uzupełnianiem deficytu o gumę guar, mączkę chleba świętojańskiego czy skrobię modyfikowana. Pamiętajmy również, że jogurty 0% tłuszczu uniemożliwiają odpowiednie wchłanianie witamin rozpuszczalnych w tłuszczach (A,D,E,K). Szczególne znaczenie ma tu witamina D, wchłanianie tej substancji jest powiązane z wapniem.
Warto również dokładnie przemyśleć jedzenie jogurtów owocowych, w których może nawet być 20 łyżek cukru! (w 500ml). Trzeba dokładnie czytać etykiety tych produktów i być wyczulonymi na wszelkie barwniki, zagęszczacze, stabilizatory, emulgatory i aromaty. Dlatego dobrą alternatywą jogurtów są czyste kefiry i maślanki.

 

Soki owocowe, dietetyczne smoothie, koktajle 

 

soki-owocowe-1

Jak się okazuje i tutaj musicie uważać. Wielki napis na kartoniku „w 100% z owoców” nie gwarantuje bowiem, że rzeczywiście kupujemy produk

t o takim składzie. Obok pełnowartościowych soków na rynku dostępne są również napoje lub nektary, które mogą zawierać jedynie 25% soku owocowego. Minimalna zawartość soku w napoju jest nieokreślona i nieuregulowana prz

ez przepisy, zatem może nawet wynosić 0,1%! Co zatem znajduje się w tak chętnie kupowanych przez was napojach? Na długiej liście składników mogą się znaleźć: E 950 acesulfam K, E 951 aspartam, E 952 kwas cyklaminowy, E 954 sacharyna, syropy skrobiowe i cukrowe w tym syrop glukozowo-fruktozowy, zaprawy do napojów, syropy spożywcze, koncentraty słodowe, a także dozwolone substancje dodatkowe w tym regulatory kwasowości – kwas fosforowy, cytrynian trójsodowy.
By zatem kupić zdrowy i pełnowartościowy sok musimy nie tylko zwracać uwagę na nazwę handlową (sok, nektar czy napój), ale również na skład (składniki muszą być wymienione „malejąco” począwszy od tego, którego jest najwięcej). Natomiast smoothie i koktajle różnego rodzaju są świetnym zamiennikiem owsianki i sposobem na fit śniadanie, ale… wyłącznie te, które przyrządzamy samodzielnie w domu. Nie zawsze kupując je w lokalu mamy możliwość dowiedzenia się, jaki jest faktycznie ich skład i czy produkty w nich umieszczone nie są zbyt kaloryczne. Smoothie z dodatkiem lodów, syropów smakowych czy mleka mogą niechlubnie pochwalić się zbędnymi kaloriami, głównie w postaci tłuszczów.

Napoje dla sportowców.

Ok. Zdrowa dieta, aktywność fizyczna więc i napoje dla sportowców…Organizm człowieka czerpie energię ze spalania węglowodanów, białek i tłuszczów, pobieranych z pożywienia. W napojach energetyzujących znajdziemy tylko glukozę (z węglowodanów), w dodatku wcale nie w takich ilościach, aby mogła mieć znaczący wpływ na pobudzenie organizmu. A z powodu barwników i konserwantów zostały zakazane w wielu krajach Europy i Japonii.

 

Masło orzechowe

 

RB23920701261

 

Jest zdrowe i nadaje ciekawego smaku potrawom. Jednak musicie wiedzieć o dwóch rzeczach. Po pierwsze, czytajcie etykiety, bo wielu producentów dodaje do swoich maseł sól i cukier, czego chcemy uniknąć. Po drugie, masło orzechowe jest kaloryczne (łyżeczka to już 70 kcal), dlatego nie możemy jeść go bez opamiętania i należy wliczać je do bilansu kalorycznego. Jednak pamiętajcie, że są to zdrowe kalorie i zdecydowanie lepiej zjeść dwie łyżeczki masła orzechowego (140 kcal) niż np. Bounty (też 140 kcal).

Dżemy niskocukrowe- produkty niskosłodzone

Rzeczywiście zawierają mniej cukru, ale nie są najzdrowsze. Cukier jest naturalnym konserwantem, więc produkty wysokosłodzone nie wymagają z reguły dodatkowego konserwowania. Dżemy niskosłodzone w warunkach przemysłowych często są konserwowane chemicznie. Proponuję zatem sięgać po konfitury domowe słodzone np.  ksylitolem.

 

 

indeks.jpg1

Mięso

surowe-mieso

Kupując mięso paczkowane sprawdź, czy w składzie mięsa nie ma żadnych środków chemicznych czy soi, która jest świetnym wypełniaczem. Gdy na opakowaniu pojawia się składnik „E” zrezygnuj z takiego mięsa. Gotowe kotlety z karkówki, szaszłyki, porcje mięsa już przyprawione czy też pakowane w folię są zwykle dowodem na to, że producent starał się reanimować delikatnie nieświeże mięso. Intensywne przyprawy zabiją zapach niedobrego mięsa, a kotlety z folii często są modyfikowane chemicznie. Staraj się wybierać produkty mięsne z pewnych źródeł, czytaj dokładnie skład na produktach pakowanych, nie bój się pytać o producenta i świeżość produktu.

 

Gotowe kanapki i sałatki dietetyczne

salatki-kolor

Sklepy wychodzą naprzeciw potrzebom współczesnym, zabieganym konsumentom i proponują im gotowe kanapki oraz tzw. Lunch boxy z sałatkami, czyli z założenia zdrowe zestawy obiadowe będące alternatywą dla fast foodów. Wystarczy jednak wziąć pod lupę te gotowe produkty, żeby przekonać się, iż zawierają one wiele zabronionych na diecie elementów: sosy na bazie majonezu, plastry żółtego sera albo duże ilości soli.

Rada: Najlepiej gdybyście przygotowywali wszystkie posiłki na wynos samodzielnie. Nie wykręcajcie się brakiem czasu. Możecie dzień wcześniej przygotować większą porcję obiadu, którą będzie można zjeść również na zimno albo odgrzać  (np. ryż z warzywami i mięsem). Sałatki oraz również nie są trudne i czasochłonne w przygotowaniu.

 

Hummus – kupowany sklepie posiada niestety niekorzystny profil tłuszczów i kalorii. W rzeczywistości kwasy tłuszczowe w różnych odmianach to często nawet 60 % zawartości słoiczka. Z uwagi na to, że jest on bardzo prosty w przygotowaniu, możecie sami zrobić go w domu.

 

Pamiętajcie, że chodzi o Wasze zdrowie!

 

 

 

 


Podziel się ze znajomymi 🙂
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Darmowa treść PREMIUM - prosto na twojego maila / przykładowe diety, przepisy, plany treningowe

UWAGA! DIETA FIZJOLOGICZNA - ZDROWE ODCHUDZANIE / MASOWANIE

ddd

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz