13 sposobów aby skutecznie uniknąć problemów z wypróżnianiem

zrzut-ekranu-2016-12-04-o-15-22-07
Podziel się ze znajomymi 🙂
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Jest to powszechny problem, o którym większość ludzi nie mówi. Ja natomiast, zachęcam by dyskutować na ten temat- zaparcia, szczególnie dlatego, że może być ważnym wskaźnikiem aktualnego stanu naszego zdrowia. Zaparcia mają wiele przyczyn, od nieodpowiedniej diety i niedoboru płynów do obecności patogenu (bakterii, grzybów) oraz zaburzeń równowagi emocjonalnej.

Oto top 13 sposobów, które pomogą polepszyć perystaltykę jelit:

1. Wyraź siebie.

Trzymając się wspomnień z przeszłości i emocji możemy prowadzić do niepokoju i zwiększać stres. Podczas stresujących okresów w życiu często stres wpływa na problemy z wypróżnianiem.

W medycynie chińskiej, gdy jelito grube (AKA nasz pojemnik na śmieci) jest pozbawione równowagi, wiąże się to z niemożnością wypróżnienia się. W rezultacie, nasze ruchy jelit stają się powolne, nasze ciało zbiera toksyny, mamy nieświeży oddech, i wszelkiego rodzaju inne nieprzyjemne dolegliwości.

2. Jedz błonnik.

Każdy posiłek powinien zawierać część włóknistą żywności, w postaciach takich jak brukselka, kalafior, brokuły, nasiona chia, zmielone nasiona lnu, jagody i awokado.

Błonnik pomaga przechodzić odpadom, a także żywności dla bakterii jeslitowych przez nasz układ trawienny. Zdrowe i różnorodna flora jelita jest ważne dla regularnych wypróżnień.

22 smaczne przekąski bogate w błonnik – ludzie jedzący najwięcej błonnika są najzdrowsi

3. Dołącz żywność zawierającą prebiotyki i probiotyki.

To one są w żywności nawozem dla bakterii jelitowych, stymulują ich wzrost i powodują regularne wypróżnienia. Dobrym źródłem prebiotyków są szparagi, karczochy, zielony (surowy) banan i brązowy ryż. Dobrym źródłem probiotyków są sfermentowane owoce, kapusta kiszona, kimchi, i ocet jabłkowy.

Stopniowo zwiększone spożycie probiotyków z fermentowanych warzyw, kapustą i kimchi w diecie pozwolić dobrze dostosować się do nowego środowiska bakteryjnego. Zacznij z 1 łyżeczką z posiłkami, zwiększając do 1 łyżki.

Gazy jelitowe – co mogą ujawniać?

Jak probiotyki mogą pomóc ci schudnąć i odbudować jelita ?

Rola probiotyków w chorobach alergicznych

Złe samopoczucie po treningu ? Jak zbudować silne, zdrowe jelita ?

4. Pij dużo czystej wody.

Woda ma moc Posuwanie odpadów z jelita grubego. Kwota zależy od poziomu aktywności, ale z reguły dążą do 1 ½ litra dziennie.

Dodaj ¼ łyżeczki soli himalajskiej do wody w celu zwiększenia absorpcji. Płyny powinny być ciepłe lub w temperaturze pokojowej. Ciepło rozluźnia, odblokowuje i wita rozluźnienie mięśni. Zimne chwyta i zwęża.

Woda z solą himalajską – pij codziennie rano i zobacz jakie da ci korzyści dla zdrowia

5. Podążanie za rutyną.

Rutyna może znacznie poprawić zaparcia. W celu poprawienia wypróżniania twój dzień może rozpoczynać się od wypicia szklanki ciepłej wody zawierającej 1 łyżkę octu jabłkowego po przebudzeniu, a następnie smoothie bogatego w tłuszcze i błonnik.

Relax 15 minut po śniadaniu pozwoli spokojnie zaplanować dzień naprzód, przeczytać co nowego na blogu.

6. Używaj biurka stojąc.

Siedząc, zwłaszcza po jedzeniu, możemy spowolnić trawienie – kompresja narządów jamy brzusznej.

Powolna fermentacja może prowadzić do zaparcia i braku równowagi w jelitach mikrobiomu (flory jelitowej). Spróbuj pozycji stojącej po posiłkach zamiast od razu siadać.

7. Dodawaj zioła i przyprawy do potraw.

Niektóre zioła i przyprawy odżywiają narządy trawienne i eliminacji, takie jak wątroba, nerki, żołądek i śledziona.

Poprawiają one ogólny podział żywności i możliwość usuwania odpadów, które przyległy do ścian jelit. Dodaj je do posiłków, koktajli, herbat, powoli gotowanych potraw i sałatek codziennie.

Moje ulubione to:

    Kurkuma
    Cayenne
    Imbir
    Oregano
    Czarny pieprz
    Rozmaryn
    Nasiona kolendry
    Goździki
    Kminek

 

8 ziół, które możesz uprawiać w swojej kuchni.

Stały ból spowodowany rwą kulszowa- oto jak z nim walczyć!

Rząd Stanów Zjednoczonych Ameryki w końcu przyznaje, że konopie niszczą komórki rakowe i chronią zdrowe komórki

10 sposobów na usunięcie problemów trawiennych

Top 10 ziół oczyszczających organizm i wspomagających leczenie

Kliknij poniżej w „Polub tę stronę”, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

___________________________________________

8. Spróbuj Yin Yoga.

Yin Joga działa na poprawę zdrowia narządów, kości, stawów, tkanki łącznej, powięzi oraz pozytywnie wpływa na umysł i oddech.

Klasa Jogi, która działa na płuca i jelita może pomóc odblokować zaparcia.
Jeśli do tej pory nie radziłeś sobie ze stresującymi sytuacjami w życiu ten rodzaj Jogi może pomóc uwolnić się od wszelkich dolegliwości z nimi związanych poprzez wsparcie dla Twoich organów wewnętrznych i pozytywny wpływ na cały organizm.

9. Rób ćwiczenia oddechowe.

Gdy przepływ oddechu jest utrudniony lub krótki, umysł staje się pobudzony, stres i lęk są wzmacniane, a za mało składników odżywczych dostaje się do obszarów, w Twoim ciele jak i układzie trawiennym.

Bez oddechu, nie ma blokady napięcia i silnej odporności. Dziesięć minut pracy z oddechem dziennie może pomóc uregulować wypróżnienia. Uważam, że głębokie oddychanie przeponą może być bardzo pomocne.

10. Nie zapomnij o occie jabłkowym.

ACV poprawia wytwarzanie kwasu żołądkowego, co oznacza bardziej efektywny rozpad i wchłanianie pokarmów oraz lepsze usuwanie odpadów.

Przyjmuj jedną łyżkę octu jabłkowego ze szklanką ciepłej wody zaraz po przebudzeniu lub 10min przed posiłkami.

Naturalny antybiotyk – zrób go sam!

11. Spożywaj zdrowe tłuszcze.

Nasze jelitowe ściany komórkowe składają się z tłuszczu; Dlatego muszą one otrzymywać tłuszcze aby dobrze funkcjonować.

Zdrowe tłuszcze, takie jak olej kokosowy, oliwa z oliwek i olej macadamia, awokado, tłuste ryby, masło, orzechy i nasiona działają jak smarowanie jelit i wspomagają poruszanie odpadów poprzez okrężnicę.

 

Jedz tłuszcz aby zrzucić tłuszcz – Jakie tłuszcze jeść aby nie przytyć?

DLACZEGO WIECZOREM JEŚĆ WĘGLOWODANY A RANO BIAŁKA I TŁUSZCZE – SZYBSZE SPALANIE, LEPSZA REGENERACJA

Czy tłuszcze nasycone oraz zły cholesterol powoduje choroby? Czy Bulletproof Coffee jest zdrowa ?

Czy cholesterol jest zły ?

12. Spróbuj masażu.

Czasami zastawka krętniczo-kątnicza usytuowana pomiędzy jelitem cienkim i jelitem grubym, nie działa. Może to doprowadzić do zalegania resztek w jelicie cienkim i zaparcia.
W celu poprawienia tej funkcji możemy masować punkty refleksologiczne.

Refleksoterapia stóp i dłoni – sprawdź co potrafi

Lecznicze działanie refleksologia – zabobon czy skuteczna metoda ?

Refleksoterapia stóp – sprawdź co potrafi

Każdy palec ma połączenie z 2 organami ciała. Japońska metoda leczenia.

13. Weź magnez.

Magnez działa relaksująco na mięśnie, jelita oraz układ nerwowy, co czyni go idealnym do łagodzenia zaparć, stresu i niepokoju. Używam diglicynian magnezu, jako, że jest łatwo wchłaniany. Organizm dobrze go przyswaja i szybko odczuwalny jest jego pozytywny wpływ.


Podziel się ze znajomymi 🙂
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Darmowa treść PREMIUM - prosto na twojego maila / przykładowe diety, przepisy, plany treningowe

UWAGA! DIETA FIZJOLOGICZNA - ZDROWE ODCHUDZANIE / MASOWANIE

ddd

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz