Jak poradzić sobie z luźną skórą po ciąży?

Podziel się ze znajomymi :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

W naszym największym organie – skórze – mogą podczas ciąży dziać się szalone rzeczy. Rozstępy, żylaki, trądzik, pajączki… lista jest długa. Większość tych problemów zniknie po porodzie. Ale nadal mamy do czynienia z nadmiarem kilogramów i nadmiarem skóry.

Składająca się m. in. z kolagenu i elastyny, skóra rozciąga się podczas tycia i ciężko powrócić jej do poprzedniego stanu. Oto kilka wskazówek dotyczących radzenia sobie z wiszącą, luźną skórą.

Co się dzieje z moją skórą po porodzie?

Kilka miesięcy po porodzie może Ci się udać złapać pewną równowagę w życiu. Dużo spraw udało Ci się unormować, a ty zaczęłaś spać, jeść zdrowo i ćwiczyć. Ale zostało coś, czego nie wiesz jak się pozbyć: nadmiar skóry. Rzuca Ci się w oczy ta w okolicy brzucha, bioder, a może nawet na plecach. Być może już straciłaś na wadzę i szukasz pomocy, by sprawić, żeby Twoja skóra była obkurczona i napięta.

Luźna skóra bywa powodem frustracji wśród kobiet, które chciałyby wrócić do formy sprzed ciąży. Ważne jest, by pamiętać, że może to zająć trochę czasu. Twoje ciało jest w stanie zrobić niesamowite rzeczy po porodzie, więc możesz odzyskać małymi kroczkami poprzednie kształty.

Jakie są najlepsze sposoby, aby wyrzeźbić się się po porodzie?

Kliknij poniżej w „Polub tę stronę”, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

Czy wiesz , że przyczyną problemów z otyłością i nadwagą mogą być zaburzenia w naszej mikroflorze jelitowej ? Więcej na szkoleniu tutaj Z kodem : MD30 oszczędzasz 21zł (-30%)

___________________________________________

  • Chudnij powoli!!! Stopniowa utrata wagi daje skórze więcej czasu, aby zregenerowała się i odzyskała elastyczność. Gdy tracisz zbyt szybko na wadze, skóra nie ma czasu na reakcję.
  • Ćwiczenia. Jeden z najlepszych sposobów na odzyskanie dawnej figury – zbuduj mięśnie. Ćwiczenia mogą zapobiec lub zminimalizować nadmiar skóry.

Formy ćwiczeń zależą od tego, w jakiej jesteś kondycji i jaką masz nadwagę. Nie zapominaj o treningu siłowym, który nada rzeźbę Twoim mięśniom. Zacznij powoli i w miarę jak poprawia się Twoja siła i wydolność, stopniowo zwiększaj obciążenie.

TRZYMAM DIETĘ, ALE NIE MOGĘ SCHUDNĄĆ z brzucha oraz ud a moje samopoczucie cały czas się pogarsza – jakie są przyczyny, co można zrobić? Więcej na szkoleniu tutaj  Z kodem : MD30 oszczędzasz 21zł (-30%)

Ćwiczenia rozciągające dodadzą ci gibkości i zwinności. Jeśli masz mało czasu, zastosuj trening obwodowy, aby trening był bardziej wydajny.

Jakich rodzaj ćwiczeń powinnam spróbować?

  • Szybki marsz/trucht. Zacznij od 20 minut, trzy do pięciu dni w tygodniu. Cardio pomaga spalić tłuszcz.
  • Trening siłowy. Nie ma nic lepszego, niż przysiady z obciążeniem i pompki. Sprawdzi się też joga, pilates i ćwiczenia typu planks (deska) – wzmocnią mięśnie całego ciała.

Pamiętaj, aby uzyskać aprobatę lekarza, zanim zaczniesz treningi po porodzie. Twój trener też powinien wiedzieć, że niedawno rodziłaś.

Inne sposoby pomagające odzyskać elastyczność i napięcie skóry.

  1. Jedz białko: Do budowy mięśni potrzebujesz zdrowych tłuszczy i protein. Proteinowe źródła pożywienia są też źródłem kolagenu. Ilość potrzebnego białka jest zależna od rodzaju wykonywanych ćwiczeń, jak również od Twojej masy ciała. Możesz potrzebować więcej białka, jeśli karmisz piersią.
  2. Pij dużo wody: Woda pomaga nawilżyć skórę i sprawia, że jest bardziej elastyczna. Twoje ciało funkcjonuje bardziej efektywnie, gdy jest prawidłowo nawodnione. Odpowiednie nawodnienie przeciwdziała zatrzymywaniu się nadmiaru wody w organiźmie, oraz pozwala sprawniej spalać tłuszcz.
  3. Olejki eteryczne: Spróbuj olejku rycynowego zmieszanego z olejkiem z mięty pieprzowej, z olejkiem lawendowym lub z sokiem z cytryny. Również olejek z pestek winogron przywraca skórze elastyczność. Nacieraj olejkami luźną skórę na noc, głównie na brzuchu. Olejek migdałowy może również pomóc w walce z rozstępami.
  4. Produkty ujędrniające skórę: Są one stworzone tak, aby pobudzić produkcję kolagenu i elastyny w skórze.
  5. Masaż: Na pewno poprawi Twój nastrój i pozwoli poczuć się dobrze. Masaż ciała usprawnia krążenie limfy, oraz poprawia przepływ krwi i ukrwienie skóry.
  6. Zaszyj się w SPA: Niektóre zabiegi (np. z użyciem wodorostów, glinki, soli morskiej) detoksykują, zmiękczają i napinają zwiotczałą skórę.
  7. Peelingi: Peelingi przynoszą świetne efekty: usuwają martwy naskórek i zanieczyszczenia, oraz pobudzają skórę do wytwarzania nowych komórek. Co istotne, peeling poprawia ukrwienie skóry, przez co również przyczynia się do poprawy jej elastyczności.

Czego unikać

  • Stosuj filtry przeciwsłoneczne, gdy wystawiasz skórę na działanie promieni słonecznych, oraz unikaj solarium – słońce (jak również solarium) wysusza i uszkadza skórę.
  • Unikaj siarczanów zawartych w kosmetykach myjących – mogą wysuszać i podrażniać skórę.

 




Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz