Ćwiczenia zwalczające haluksy

Podziel się ze znajomymi :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Haluksy to jedna z najpowszechniejszych deformacji stóp. Dolegliwość ta objawia się nienaturalnym wygięciem dużego palca u stopy w kierunku pozostałych palców. Jednocześnie u podstawy palca po zewnętrznej stronie stopy tworzy się bolesna górka. Jedną z głównych przyczyn tworzenia się haluksów jest noszenie zbyt ciasnego i niewygodnego obuwia. Odpowiednie ćwiczenia na haluksy pomogą zniwelować problem. Są one także podstawą rehabilitacji po operacji haluksów.

Ćwiczenia zwalczające haluksy

Dobry sposób na haluksy to ćwiczenia. Dzieli się je na bierne i czynne. Jedno z biernych ćwiczeń wykonuje się w pozycji siedzącej – można siedzieć na podłodze lub krześle. Nogi mają być wyprostowane, stopę należy skierować do goleni, a duży palec u nogi chwycić dłonią. Ćwiczenie polega na odginaniu dużego palca jak najdalej od pozostałych. Ruch należy powtórzyć 30 razy, a następnie to samo zrobić z drugą stopą, jeśli jej także dotyczy problem haluksów.
Jednym z ćwiczeń aktywnych jest ćwiczenie wymagające użycia paska, taśmy lub bandaża. Aby wykonać to ćwiczenie, niezbędny będzie druga osoba. Osoba cierpiąca na haluksy siada na podłodze z nogami wyprostowanymi. Rękami opieramy się o podłogę, tak aby plecy były wyprostowane. Na wierzchniej części stóp kładziemy bandaż (palce u stóp skierowane są do góry). Druga osoba siedzi naprzeciwko i trzyma w dłoniach oba końce bandaża. Ćwiczenie polega na przyciąganiu palców u nóg w naszym kierunku, przy oporze ze strony bandaża. Jednocześnie należy rozstawiać palce na boki – dzięki temu ćwiczenie będzie jeszcze bardziej efektywne.

Kliknij poniżej w „Polub tę stronę”, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

___________________________________________

Pooperacyjne ćwiczenia na haluksy

Osoby, które przeszły operację haluksów, powinny codziennie ćwiczyć w ramach rehabilitacji. Jednym z ćwiczeń rehabilitacyjnych zalecanych przez lekarzy jest ćwiczenie mięśnia czworogłowego uda. Wykonuje się je, leżąc na łóżku. Nogi powinny być wyprostowane, a ręce ułożone wzdłuż tułowia. Ćwiczenie polega na napinaniu mięśnia czworogłowego uda, tak aby pięta uniosła się nieco ponad poziom łóżka. W tej pozycji należy wytrzymać przez 5 sekund, po czym przez 5 sekund odpoczywamy. Ćwiczenie powinno być wykonywane codziennie w serii 10 powtórzeń.
Ćwiczenia na haluksy pomogą złagodzić objawy schorzenia i zapobiegną pogarszaniu się problemu. Pomocne mogą się również okazać specjalne wkładki na haluksy, które odginają duży palec od pozostałych.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz