Jedz garść migdałów dziennie i zobacz co się stanie – 10 korzyści


Podziel się ze znajomymi 🙂
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Wszechstronne i pyszne, migdały są jednym z najbardziej popularnych pożywień. Choć większość ludzi pomylić może migdały jako orzechy, technicznie są one nasionami drzewa migdałowego, które są zawarte w owocach.

Migdały są w dwóch odmianach – słodkie i gorzkie. Tradycyjnie, słodkie migdały są jadalne, a gorzkie migdały są wykorzystywane do wytwarzania oleju migdałowego. Obie te odmiany są łatwo dostępne na rynku.

Można jeść migdały, na przykład można moczyć je w wodzie przez noc i zjeść je następnego dnia rano. Można również znaleźć mleko migdałowe, migdałową mąkę i masło migdałowe na rynku.

Chociaż prawdą jest, że migdały są źródłem dobrego smaku, ale także dostarczają wiele korzyści dla zdrowia. Bogate są w wysokiej jakości białka, witaminę E, magnez, błonnik i wiele aminokwasów. Można również uzupełnić nimi zapotrzebowanie na miedź, witaminy z grupy B, wapń, potas, fosfor, żelazo jak i zdrowe tłuszcze. Jednak, pamiętajmy, że migdały są bogate w jednonienasycone kwasy tłuszczowe i kalorie, nie wolno więc jeść ich w nadmiarze.

Korzyści zdrowotne wynikające ze spożywania migdałów są rozległe. Wpływają na rozmaite problemy, od zaparć raka, problemów z włosami po kości, migdały mogą pomagać utrzymać dobry stan zdrowia na wiele sposobów.

Oto Top 10 Korzyści zdrowotnych wynikających ze spożywania migdałów:

1. Poprawia jakość naszego lipidogramu 

Jedzenia migdałów regularnie może pomóc w regulacji poziomu cholesterolu. Pomagają podnieść poziomy HDL (lipoproteiny o wysokiej gęstości lub „dobry” cholesterol) i LDL (lipoproteiny zmniejszenia niskiej gęstości lub „złego” cholesterolu). Jest tak, ponieważ migdały bogate są w wielonienasycone i jednonienasycone kwasy tłuszczowe.

Kliknij poniżej w „Polub tę stronę”, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

___________________________________________

Badania opublikowane w 2002 roku w American Heart Association Journal stwierdzają, że migdały mogą obniżyć poziom cholesterolu LDL nawet o 15 procent. Liczba ta, jednakże, może się zmieniać w zależności od ilości migdałów spożywane codziennie. Na każde siedem gramów migdałów dziennie, poziom cholesterolu LDL może być zmniejszony o 1 procent.

2. Kontrola Cukrzycy

Migdały mogą również pomóc kontrolować poziom cukru we krwi i zapobiec powikłaniom cukrzycy. Zdrowe tłuszcze, witaminy, błonnik i minerały z kilku migdałów pomagają regulować wchłanianie i przetwarzanie glukozy.

Według badań opublikowanych w internetowym czasopiśmie Diabetes Care, nasiona, takie jak migdały mogą pomóc w kontroli 2 typu cukrzycy u mężczyzn i kobiet po menopauzie.

Ponadto, inne badania wykazały, że migdały mogą oferować ochronę przed niebezpiecznymi skokami poziomu cukru we krwi po spożyciu dużych posiłków. To z kolei zmniejsza ryzyko zachorowania na cukrzycę.

Aby utrzymać zdrowy poziom cukru we krwi, należy jeść jedną uncję migdałów bezpośrednio przed zjedzeniem obfitego posiłku.

3. Wsparcie dla zdrowia serca

Płatny dostęp do artykułu

Dostęp na 30 dni 3.00 PLN Sposób zapłaty: Przelew Dotpay

Podaj swój email, aby zakupić dostęp do artykułu.

Odblokuj

 


Podziel się ze znajomymi 🙂
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz