Badana mówią – te składniki pomogą Ci szybciej schudnąć i poprawić pracę jelit

Podziel się ze znajomymi :)
  • 74
  •  
  • 4
  •  
  •  
  •  
    78
    Shares

Skrobia są to długie łańcuchy glukozy, które można znaleźć w ziarnach, ziemniakach i innych produktach spożywczych. Czasami niewielka część tego składnika pokarmowego nie zostaje strawiona, innymi słowy jest na nie odporna. Ten typ skrobi nazywamy skrobią oporną. Niesie ona ogromne korzyści zdrowotne, do których można zaliczyć lepszą wrażliwość na insulinę, niższy poziom cukru we krwi, zmniejszenie apetytu.

Jest to bardzo ciekawe zagadnienie dietetyczne. „Oporna skrobia ma potencjał, aby stać się kolejnym gorącym trendem żywieniowym” mówi Leslie Bonci, autorka podręcznika American Dietetic Association’s Guide to Better Digestion. W rezultacie istnieje ponad 160 badań, na podstawie których stwierdzono, że ten składnik odżywczy niesie ze sobą niezwykłe korzyści dla zdrowia i odchudzania.

Ziemniaki mają złą reputację, szczególnie u osób, które są na diecie. W rzeczywistości, niesłusznie oczerniamy węglowodany taki jak kukurydza i ryż. Powód? Wszystkie te pokarmy zawierają skrobię oporną, unikalny rodzaj błonnika, o którym zaraz przeczytasz jeszcze więcej.

Schudnij, poczuj się lepiej – przykładowe menu

Rodzaje skrobi opornej

  • Typ 1

Znajduje się w ziarnach, nasionach, roślinach strączkowych, jest odporna na trawienie.

  • Typ 2

Znajduje się w niektórych produktach skrobiowych, w tym surowych ziemniakach i niedojrzałych bananach

  • Typ 3

Powstaje podczas stygnięcia niektórych gotowanych produktów spożywczych, takich jak ziemniaki, ryż. Chłodzenie zmienia skrobie trawioną do skrobi nietrawionej podczas procesu retrogradacji.

Klasyfikacja nie jest prosta, może istnieć kilka typów skrobi opornej w jednym produkcie. Zależy to od przygotowania żywności. Na przykład, pozwalając bananom dojrzeć degradujemy oporną skrobię i przekształcamy ją w regularną.

Oporna skrobia: Nowa moc odżywcza

Choć prawdopodobnie pierwszy raz słyszysz o skrobi opornej, tak może  być ona dużą częścią Twojego życia. Występuje jako błonnik naturalny w wielu produktach bogatych w węglowodany, takie jak ziemniaki, zboża, fasola, zwłaszcza, gdy te produkty są chłodzone. Skrobia oporna, zawdzięcza swoją nazwę dzięki oporności w trawieniu. W odniesieniu do wielu rodzajów błonnika jest ona wyjątkowa w swoim rodzaju i pomocna w utracie masy ciała, a także ogólnego stanu zdrowia. Nie tylko zwiększa zdolność organizmu do spalania tłuszczu, ale sprawia też, że czujemy się nasyceni. Badania wykazują również poprawę kontroli cukru we krwi, wzmacnia odporność, a nawet zmniejsza zachorowalność na raka.

Kliknij poniżej w „Polub tę stronę”, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.