Pomijanie tych witamin w diecie może zwiększyć występowanie częstych migren o 300%.


Podziel się ze znajomymi 🙂
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Bóle migrenowe są bardzo powszechne i mogą trwać od kilku godzin do nawet 3 dni. Niestety

należą do najmniej poznanych i najgorzej leczonych zaburzeń medycznych. Jest to spowodowane

tym, że na każdego człowieka mają wpływ inne czynniki genetyczne, środowiskowe i

neurologiczne. Do tego przeżycia osób cierpiących na migrenę mogą różnić się w dużym stopniu.

U niektórych występuje jednostronny piekący lub pulsujący ból. U innych objawy są obustronne.

Czasami występują też bóle przepowiadające. Skutki migreny mogą być różnorakie:

dreszcze, pocenie się, nudności, gorączka, wymioty, nadwrażliwość na światło, dźwięk a nawet

zapach.

Kliknij poniżej w „Polub tę stronę”, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

___________________________________________

Badania wykazują, że ponad 300 milionów ludzi na świecie cierpi na migrenę ( około 6-7%

mężczyzn oraz 15-18% kobiet ). Szacuje się, że 20 mln ataków migren pojawia się każdego dnia.

Przyczyny migreny:

Przyczyny migreny były badane wielokrotnie. Jednak żadne badanie nie wyjaśniło występowania

migreny u wszystkich cierpiących. Czasami wyniki badań są sprzeczne. Większość z nich

twierdzi,że są to:

– nadmierny wzrost ciśnienia we krwi ( z drugiej strony inne badania pokazują, że bóle nie

są poprzedzone zmniejszonym przepływem krwi lecz nagłym skokiem ciśnienia. Po ataku

migreny krążenie wygląda normalnie lub jest tylko nieznacznie zmniejszone ).

– zaburzenia neurologiczne związane z aktywnością komórek nerwowych.

– zmiany poziomu serotoniny w mózgu. Ból migrenowy pojawia się w przypadku spadku

poziomu serotoniny. Może to być też przyczyną obrzęku i stanu zapalnego naczyń

krwionośnych.

– skórcze naczyniowe mózgu. Migreny powstają od początkowego skurczu naczyń

krwionośnych i spadku przepływu krwi a następnie rozciągania i rozszerzania naczyń

krwionośnych.

Niedobór witamin a migreny

Najnowsze badania pokazały że zażywanie witaminy B6, B12 i kwasu foliowego może

spowodować dwukrotny spadek objawów migreny na przestrzeni dwóch miesięcy. Takie sugestie

pojawiały się już wcześniej m. in. po opracowaniu badań przez European Journal of Neurology. W

2004 roku zwrócili uwagę na to, że można uniknąć ataków migreny przez stosowanie wiaminy B2 (

ryboflawina )

Poziom produkcji homocysteiny może być zwiększony przez kilka mutacji i zaburzenia genów,

które sprawiają, że organizm jest bardziej podatny na atak migreny.

Okazuje się, że witaminy   B6 i B12 zmniejszają poziom homocysteiny –>  Więcej na szkoleniu online.

Dawka podawanej witaminy powinna zależeć od danego genotypu. Według profesor Lyn Griffiths rożne

genotypy mają różnąszybkość reakcji enzymatycznej. Celem badań jest określenie optymalnej dawki witamin

z grupy B na podstawie profilu genetycznego.

Optymistyczne jest to, że bezpieczne, tanie suplementy mogą leczyć chorych na migrenę.

Objawy migreny mogą być związane nie tylko z niedoborem witamin z grupy B ale też

niedoborem innych witamin a w szczególności witaminy D. Niedobór tej witaminy może

powodować różnorakie konsekwencje zdrowotne. Również w przypadku migreny suplementacja

witaminą D może odgrywać ważną rolę.

Zeszłoroczne badania pokazały, że około 42% pacjentów z przewlekłą migreną ma również

niedobór witaminy D. Naukowcy odkryli, że im dłużej pacjent cierpi na chroniczną migrenę tym

bardziej prawdopodobny jest niedobór witaminy D.


Podziel się ze znajomymi 🙂
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

4 Comments

  1. Moja córka miała częste migreny.I to jakie?! Lekarze nie poradzili. Teraz przestała jeść gluten i ma już dwa lata pokój.Tu jest przyczyna zła a nie jakieś pierdu pierdu

Dodaj komentarz