Dlaczego dieta alkaliczna odchudza i poprawia zdrowie ? 13 faktów


Podziel się ze znajomymi 🙂
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Żyjemy w nowoczesnych czasach, w których styl życia wpływa na naszą dietę oraz inne aspekty naszego życia. Ponadto, owoce i warzywa nie są już hodowane w taki sam sposób jak 50 czy 100 lat temu. Dlatego tak wiele osób wspomaga się różnego rodzaju suplementami diety. Jednak musimy zdać sobie sprawę z tego, że naturalne warzywa i owoce zawsze będą lepiej przyswajane niż suplementy diety. Ważne jest abyśmy umieli wybierać te właściwe owoce i warzywa ze sprawdzonych miejsc, dlatego warto inwestować w produkty, które mają bogatą wartość odżywcze :

Kliknij w zdjęcie powyżej, jeżeli chcesz się dowiedzieć, czy warzywa i owoce ze sprawdzonych źródeł mają więcej wartości odżywczych

Dlaczego dieta kwasotwórcza jest niebezpieczna ?

Źle zbilansowana dieta i czynniki środowiskowe, w której przeważa żywność kwasowa i produkty chemiczne taka jak:

Rafinowane węglowodany pozbawione błonnika oraz naturalnych witamin i minerałów,

Słodycze bogate w syrop glukozowo-fruktozowy, który są jedynym z winowajców problemów metabolicznych,

Kliknij poniżej w „Polub tę stronę”, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

___________________________________________

Konserwanty, produkty GMO o wysokiej zawartości pestycydów, narkotyki, papierosy,

Produkty bogate w chemiczne słodziki

Kliknij powyżej i dowiedz się, jak w organizmie aspartam przekształca się w rakotwórczy formaldehyd ?

Nadmiar takiej żywności może powodować usuwanie minerałów alkaicznych, czyli sodu, potasu, magnezu i wapnia. Nadmierne zakwaszenie organizmu może mieć negatywny wpływ dla zdrowia. Niewłaściwe pH w organizmie może doprowadzić do wielu chorób i dolegliwości, m.in. chorób nowotworowych, chorób serca, otyłości, alergii, zmęczenia czy przedwczesnego starzenia, jak również problemów z systemem nerwowym, układem sercowo-naczyniowym i mięśniami.

Objawy zakwaszania :

Zakwaszanie ma swój udział w niemal wszystkich chorobach przewlekłych albo wyzwalając objawy, albo będąc efektem uszkodzenia komórek. Poniżej wymienię główne choroby spowodowane nadmiarem kwasów w organizmie.

1.Przewód pokarmowy Ostre lub przewlekłe stany zapalne błony śluzowej żołądka, grzybice jelit, zaparcia problemy trawienne, uczucie pełności, wzdęcia, schorzenia pęcherzyka żółciowego.

2.Mięśnie i stawy Dna moczanowa(kwas moczowy, bóle mięśni(kwas mlekowy), uszkodzenie dysków między kręgowych, ostre i przewlekłe bóle kręgosłupa, osteoporoza, zapalenie stawów, reumatyzm.

3.Skóra, włosy i zęby Wypadanie włosów, kruche paznokcie ,parodontoza, sucha skóra, zakażenie grzybiczne, trądzik u nastolatków i dorosłych, problemy z cerą cellulitis.

4.Układ metaboliczny Nadwaga, napady wilczego głodu, nagły głód słodyczy, cukrzyca, kamienie nerkowe, podwyższony poziom chomocysteiny .

5.Układ sercowo naczyniowy Nadciśnienie, przedwczesne zwapnienie, choroby naczyń krwionośnych, nieprawidłowe ukrwienie rąk i nóg, zawroty głowy, migreny zawał serca.

6.Cały organizm Chroniczne bóle, depresja, zmniejszona wydolność organizmu, ogólne złe samopoczucie, niezdolność do radzeniem sobie ze stresem, obniżony popędu płciowego, przetrenowanie u sportowców, szybkie męczenie się, osłabienie bariery immunologicznej organizmu.

Co zakwasza organizm:

TABELA-2

– wszystkie martwe tkanki zwierzęce( mięsa ,ryby, wędliny)

-krowie mleko i jego przetwory( z wyjątkiem naturalnie sfermentowanych np. jogurt naturalny)

-jaja

-mąki ziarna przenicy, żyta, kukurydzy ,ryżu i ich przetwory(wypieki słodkie i słone, płatki itd.)

– cukier (biały i brązowy) i zawierające go produkty spożywcze

-syntetyczne słodziki, konserwanty, barwniki i aromaty

– melasa i przetworzone mieszanki miodów pszczelich

– czekolada i kakao

-potrawy smażone

-kawa, czarna herbata

-sól rafinowana biała

-rafinowane oleje słonecznikowe ,uniwersalny, sojowy, palmowy itd.

-niektóre strączkowe( soja groch) oraz ziemniaki bez skorki

-niektóre owoce(żurawina, borówki, jagody, śliwki)

-napoje alkoholowe wszelkiego typu

-tytoń

-leki

-stres

Równowaga kwasowo- zasadowa twojego organizmu nadzieją na zdrowie i młody wygląd.

slide_2

Dzisiejsza dieta obfitująca w produkty zakwaszające powoduje same nieszczęścia , miliony ludzkich istnień , mogłyby uniknąć cierpień w postaci cukrzycy czy nowotworu gdyby ich organizm latami zamiast być zakwaszany pozostał w stanie homeostazy który determinuje nasze ciało do fizjologicznej równowagi. Pamiętajmy na każdym kroku, że naruszenie równowagi kwasowo-zasadowej na dłuższą metę prowadzi do poważnych konsekwencji zdrowotnych i wybitnie skraca życie. Nasz organizm chce abyśmy żyli , nie chce naszej śmierci dlatego pomóż mu i nie zakwaszajmy go tym , co mu dajemy jako paliwo. To tylko skupmy się na żywności która alkalizuje nasz organizm.

Co alkalizuje organizm:

-Niemal wszystkie jarzyny i owoce( przodują cytryny , poza tym arbuz i ogórki)

-skiełkowane nasiona warzyw i traw

-nierafinowane oleje: oliwa z oliwek, rzepaku, olej kokosowy i lniany

-sól morska i himalajska

-świeże mleko kozie i jego przetwory( niepasteryzowane)

-mleko kobiece

-mąki i wypieki z komosy ryżowej, dzikiego ryżu, gryki ,aramantusa i orkiszu, kasza jaglana

-jonizowana woda alkaliczna

-stewia, ksylitol (cukier brzozowy) ograniczona ilość miodu ale z pasieki nie przetworzony od pszczelarza

-prawidłowo zaparzona herbata zielona, owocowa nie z żurawiną, ziołowa, yerba mate, woda z cytryną

-umiarkowana aktywność fizyczna najlepiej na świeżym powietrzu( marsze gimnastyka itp., natomiast aktywność wyczynowa(sportowcy) zakwasza

Przez chwilę zastanówcie się ile zakwaszających rzeczy jecie podczas dnia? Oczywiście jeżeli już zrobiliście armagedon opróżniając śmieci ze swojej lodówki i szafki kuchennej według zalecanej przeze mnie czarnej listy to jecie głównie produkty alalizujące i macie swoją witalność i zdrowie pod kontrolą. Jeśli nie zaczniecie mieć je pod kontrolą od dzisiaj , ponieważ nikt inny tego za Was nie zrobi, a już na pewno nie służba zdrowia czy inne państwowe instytucje.

piramida zasadowo kwasowa

Pamiętajmy, że dieta musi być zbilansowana, nie trzeba wykluczać produktów bardzo zakwaszających, wystarczy zbilansować jadłospis o produkty alkaliczne

Dlaczego dieta alkaliczna odchudza?

Dieta alkaliczna, inaczej dieta zasadowa, opiera się głównie na warzywach, owocach, orzechach, ziarnach i przyprawach. Stosując taką dietę powinniśmy jeść przede wszystkim świeże warzywa, sałatki, orzechy i oleje roślinne, a także pić od 2-3 litrów wody dziennie. Żywność alkaliczna powinna stanowić 75-80% codziennej diety, natomiast produkty kwasowe nie powinny przekraczać 20-25%.

Przygotowaliśmy listę 5 najlepszych alkalicznych produktów:

1.Gryka

To prawdopodobnie najlepszy zamiennik dla parzenicy. Gryka zawiera związki bioaktywne i przeciwutleniające – ziarna gryki bogate są w flawonoidy (rutynę oraz izowiteksynę). Wykazują wysoki potencjał antyoksydacyjny, który odgrywa ważną rolę w zapobieganiu powstawaniu zmian miażdżycowych oraz procesów nowotworzenia. Dzięki rutynie zwiększamy poziom energii w naszym organizmie. Ponadto gryka zawiera fagopirynę – związek, który wpływa na zwiększenie wrażliwości komórek ustroju na działanie insuliny. Tym samym jego spożycie jest zalecane osobom chorującym na insulinooporność, jak również cukrzycę. Zawartość białka w gryce wynosi ok. 10-18%. Białko to charakteryzuje się wysoką, jakością i według danych, stanowi aż ponad 80% wartości żywieniowej białka jaja kurzego. Dzięki regularnemu spożywaniu jej, chronimy nasze żyły, dzięki czemu możemy uniknąć takich dolegliwości jak żylaki czy hemoroidy.

2.Kapusta

To warzywo to przykład żywności zdrowej pod każdym niemal względem. Dzięki prozdrowotnym właściwościom kapusty znacznie lepiej radzimy sobie z grypą i innymi infekcjami. Spożywanie kapusty pozwala poprawić procesy trawienia. Ze względu na dużą zawartość siarki oraz cynku, spożywanie kapusty łagodzi dolegliwości skórne, m.in. odmrożenia, oparzenia, jest skuteczne w leczeniu trądziku, liszajów, egzemy. Składniki zawarte w kapuście wspomagają leczenie obrzęków kończyn, łagodzą ból, działają antyseptycznie oraz usuwają ze skóry toksyny. Liście kapusty leczą również oparzenia, wrzody, trudno gojące się rany, półpasiec, odmrożenia. Okłady z kapusty łagodzą ból towarzyszący chorobom reumatycznym. Liść położony na skórę zmniejsza przekrwienie, aktywizuje krwiobieg, oczyszcza naczynia włosowate. Stosuje się je przy żylakach i zapaleniu tętnic.
Kliknij poniżej w „Polub tę stronę”, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

snp:motywator
VideoBlog: www.motywator.tv
insta: https://www.instagram.com/motywator.tv/

_________________________________________

3.Melon

Owoc ten przepełniony jest składnikami odżywczymi witaminami A, C, D, E, P, oraz z grupy B, zawiera również beta-karoten, kwas foliowy, pektyny, błonnik, potas, żelazo, magnez, jod, wapń i fosfor. To idealny owoc, dzięki któremu utrzymamy odpowiedni poziom energii w ciągu dnia. Melon jest antykoagulantem, doskonale zapobiega rozwojowi zawałom serca i udarom mózgu.

4.Olej z nasion lnu i Siemię lniane

Nasiona lnu są doskonałym źródłem lignanów, związki te chronią przed różnymi dolegliwościami i chorobami m.in. jelito grube oraz piersi przed rakiem, wzmacniają również prace nerek. Są także bogate w kwasy omega-3 kwasy tłuszczowe. Siemię lniane jest w stanie obniżyć poziom złego cholesterolu oraz stabilizuję ciśnienie krwi.

Kliknij poniżej w „Polub tę stronę”, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

___________________________________________

5.Oliwa z oliwek

Oliwa  z Oliwek składa się z jednonasyconych kwasów tłuszczowych. To bardzo zdrowy olej, który posiada dużo przeciwutleniaczy takich jak witamina E, która może zapobiegać wielu chorobą i problemom zdrowotnym, m.in. zawałą serca. Jest także doskonały dla kobiet w okresie menopauzy, ogranicza częstotliwość uderzeń gorąca.

Lista żywności zakwaszającej organizm

– alkohol

– żywność, przetwożona

– produkty zbożowe bogate w cukry

– sztuczne substancję słodzące

– produkty zawierające kofeinę

Lista żywności alkaicznej

– Brokuł

– Awokado

– Kapusta

– Brukselka

– Kalafior

– Gryka

– Cukinia

– Seler

– Olej z nasion lnu i nasion lnu

– Szczypiorek

– Czosnek

– Ogórek

– Soja

– Grejpfrut

– Kiełki lucerny

– Kiełki soi

– Pory

– Zielone fasolki

– Sałata

– Wapna i cytryna

– Oliwa z oliwek i oliwki

– Proso

– Pietruszka

– Cebula

– Zielony groszek

– Gruszki

– Szpinak

– Rzodkiewki

– Arbuz

– Pomidor

– Dynia

– Dziki ryż

– Tahini i sezamu.

źródła:

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2013/08/15/nutrients-better-sleep.aspx
http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2006/10/07/prostate-cancer-risks-rise-with-shift-work.aspx
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23885993
http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2012/06/02/can-sleeping-affect-immune-system.aspx
http://www.lignans.net/prostate-cancer-prevention.html
http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2008/01/02/body-clock-part-three.aspx
http://www.webmd.com/vitamins-supplements/ingredientmono-270-rutin.aspx?activeingredientid=270&activeingredientname=rutin
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23566060
http://nutritiondata.self.com/facts/fruits-and-fruit-juices/1954/2
http://www.lignans.net/health-benefits.html


Podziel się ze znajomymi 🙂
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

1 Comment

  1. Tak czytam i wszystko bardzo ciekawe, ale jednak są błędy. Nie jesteś kobietą mogłeś nie wiedzieć, ale cellulit i cellulitis to dwie różne sprawy (w punkcie trzecim wspominasz o cellulitis). Cellulitis to nie to samo, co cellulit, czyli tzw. skórka pomarańczowa. Cellulitis to zapalenie tkanki łącznej – choroba bakteryjna, która może dać bardzo poważne powikłania.

Dodaj komentarz