Ostry smak z papryk – poprawia zdrowie i spala tkankę tłuszczową / 13 badań

Podziel się ze znajomymi :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Ostry sos łagodzi ból

Jeżeli twoja błona śluzowa jelit  i żołądek pozbawione są wrzodów lub nadżerek, możesz być pewien, że papryka zadziała pozytywnie na twoje ciało.
Ostra papryka zawierają kapsaicynę – bezbarwny związek odpowiedzialny za ostry smak. Kapsaicyna dosłownie informuje mózg, że twoje oczy, język „palą się”. W odpowiedzi na ten „pożar”, twój mózg uwalnia powódź endorfin przynoszących ulgę w bólu. Naukowcy nie są pewni, w jaki sposób tak się dzieje, ale reakcja przynosi taki skutek jak lek przeciwbólowy bez względu na to, gdzie ból występuje. Lekarze wykorzystali unikalne właściwości przeciwzapalne kapsaicyny w leczeniu bólu zębów i bólu przy zapaleniu stawów.

Może uratować Twoją prostatę

Około 14% mężczyzn dotyka rak prostaty. Jeśli wolisz nie być jednym z nich, użyj odrobinę oleju chili. Kapsaicyna atakuje komórki nowotworowe prostaty na wielu frontach w prawie każdym etapie wzrostu komórek. Badania przeprowadzone na ludziach przyniosły zaskakująco pozytywne efekty.

Oczyszcza zatoki

Być może przekonałeś się na własnej skórze, jak konsumpcja ostrego sosu wzmaga wyciekanie wydzieliny z nosa i dostałeś napadu kataru. Podczas kataru spowodowanego przez kapsaicynę, doskonale oczyszczają się zatoki. Oczyszczanie zatok u specjalisty może sporo kosztować, więc zamiast tego sprawdź, jaką ulgę twojemu nosowi i zatokom przyniesie własnej roboty sos na bazie piepszu oraz chilli.

Pomaga spalić tłuszcz

Spoć się nad talerzem. Kapsaicyna pali nie tylko język, ale również tłuszcz. Z jednej strony, ostry smak kapsaicyny pomaga zmniejszyć ilość spożywanego pokarmu. A to dlatego, że każdy kęs bardzo ostrej potrawy może być nie lada wyczynem i zjadasz posiłek powoli, a zanim zdążysz się objeść, twój mózg wysyła sygnał, że jesteś już syty. W tym samym czasie, kapsaicyna podnosi temperaturę ciała i w efekcie podkręca metabolizm.

Kliknij poniżej w „Polub tę stronę”, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

 

snp:motywator
VideoBlog: www.motywator.tv
insta: https://www.instagram.com/motywator.tv/
___________________________________________

Reguluje ciśnienie krwi 

Wysokie ciśnienie krwi prowadzi do wielu poważnych powikłań, m. in. zawału serca i udaru mózgu. Szukając wskazówek odnośnie utrzymania ciśnienia w normie, napotykamy na standardowe porady typu: „jedz mniej bekonu”. Zalecenie, by sięgać po ostry sos, gdy chcemy mieć ciśnienie krwi pod kontrolą, wcale nie jest kolejnym banałem.  Ostatnie badania wykazały, że kapsaicyna obniża ciśnienia krwi. Bardzo ostry posiłek da popalić twojej jamie ustnej, ale za to poprawi stan naczyń krwionośnych.

Jest źródłem przeciwutleniaczy

Ostre papryczki mają intensywne kolory. Podczas syntez (tego barwnika) antocyjanów powstają przeciwutleniacze. Rozróżniamy wiele kolorów papryki, a każdy z nich jest wynikiem typowej dla konkretnego odcienia mieszanki przeciwutleniaczy i składników odżywczych.

  • Czerwone chili w dużej mierze zawdzięcza swój kolor związkowi o nazwie kapsantyna. Wykazano, że jest on tak silnym antyoksydantem, że w przypadku niektórych typów nowotworów powoduje spowolnienie wzrostu guzów.
  • Wędzona papryka jalapenos (zwana chipotle) jest szczególnie bogata w 2 składniki odżywcze: luteinę i zeaksantynę, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania narządu wzroku – chronią przed degeneracją plamki żółtej, oraz przed zaćmą.
  • Żółta papryka jest szczególnie bogata w witaminę C i antyoksydant o nazwie wiolaksantyna.

źródła :

http://www.uspharmacist.com/article/capsaicin-risks-and-benefits
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21535519
http://www.jmcs.org.mx/PDFS/V56/1/14.-%20Aza-Gonzalez.pdf
https://www.sciencedaily.com/releases/2010/08/100803132734.htm
http://www.nhlbi.nih.gov/health/health-topics/topics/hbp/signs
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20674855
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20674855
https://www.sciencedaily.com/releases/2010/04/100427190934.htm
https://www.sciencedaily.com/releases/2011/08/110825164933.htm
http://www.arthritis.org/living-with-arthritis/treatments/natural/supplements-herbs/guide/capsaicin.php
https://helix.northwestern.edu/blog/2014/07/your-brain-capsaicin
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2234081/
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3169333/


Podziel się ze znajomymi :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


 

1 Komentarz

  1. Nurtuje mnie to ,czy lepiej jeść ostrą paprykę „surową”(umownie nazwana chili/habanero/cayenne itp.) czy robić z tego miksturę na bazie oleju lnianego/ winogronowego i pić [popularne przepisy w sieci]. Druga rzecz, jaka byłąby wskazana dawka dzienna. Osobiście w jednym posiłku dziennie dodaję ok. 5g habanero i czekam na polepszenie wyników redukcji 🙂

    PS. Literówka w tekście: „piepsz”.

Dodaj komentarz