BROKUŁ – LIŚĆ I ŁODYGA SĄ ZDROWSZE NIŻ KWIAT TEGO WARZYWA.


Podziel się ze znajomymi 🙂
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Wszyscy zdają sobie sprawę z faktu, że brokuł to zdrowe i pożywne warzywo. Korzyści zdrowotne tej rośliny są liczne, ale czy naprawdę wiemy, które części są jadalne, jakie korzyści posiadają, i jak przygotować je prawidłowo?

Większość z nas używa tylko kwiatu brokuły, ponieważ zawiera mnóstwo przeciwutleniaczy, wapnia, magnezu oraz witaminy A, C i E.

Ale co z liśćmi i łodygą? Czy są one jadalne czy nie?

Otóż okazuję się, iż te części brokuły są jak najbardziej jadalne i posiadają dużo większe dawki witamin i składników odżywczych niż same kwiaty.

Możecie nie wierzyć, ale 30 gramów liści brokułów, które prawdopodobnie większość z nas wyrzuca do kosza zawiera 90% dziennej dawki witaminy K. Witamina ta jest bardzo ważne dla układu odpornościowego oraz wzroku. Tyle samo gramów zaspokaja również 43% wymaganej dziennej dawki witaminy C, która z kolei jest niesamowita w profilaktyce nowotworowej.Liście mogą być gotowane razem z kwiatem brokuły.
Kliknij poniżej w „Polub tę stronę”, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

 

snp:motywator
VideoBlog: www.motywator.tv
insta: https://www.instagram.com/motywator.tv/

_________________________________________
Jeśli chodzi o łodygę to ta część brokuły zawiera o wiele więcej błonnika niż kwiat. Co naturalnie wpływa na lepsze trawienie naszego organizmu oraz obniżenie poziomu cholesterolu i ryzyka miażdżycy. Łodyga ma słodki smak, potrzebuję więcej czasu na gotowanie.


Podziel się ze znajomymi 🙂
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

2 Comments

  1. no właśnie, czy np K2, nie umiera przy gotowaniu? Może jednak warto łyknąć sobie kapsułkę? K2-vitum forte na przykład? K2MK7 w oleju lnianym

Dodaj komentarz