Alkalizująca żywność sposobem na zapobieganie nowotworom.


Podziel się ze znajomymi 🙂
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Żyjemy w nowoczesnych czasach, w których styl życia wpływa na naszą dietę oraz inne aspekty naszego życia. Ponadto, owoce i warzywa nie są już hodowane w taki sam sposób jak 50 czy 100 lat temu. Dlatego tak wiele osób wspomaga się różnego rodzaju suplementami diety. Jednak musimy zdać sobie sprawę z tego, że naturalne warzywa i owoce zawsze będą lepiej przyswajane niż suplementy diety. Ważne jest abyśmy umieli wybierać te właściwe owoce i warzywa ze sprawdzonych miejsc.

Źle zbilansowana dieta, w której przeważa żywność kwasowa taka jak: białko zwierzęce, cukier, kofeina i żywność przetworzona, może zakłócić równowagę w organizmie.  Nadmiar takiej żywności może powodować usuwanie minerałów alkaicznych, czyli sodu, potasu, magnezu i wapnia. Nadmierne zakwaszenie organizmu może mieć negatywny wpływ dla zdrowia. Niewłaściwe pH w organizmie może doprowadzić do wielu chorób i dolegliwości, m.in. chorób nowotworowych, chorób serca, otyłości, alergii, zmęczenia czy przedwczesnego starzenia, jak również problemów z systemem nerwowym, układem sercowo-naczyniowym i mięśniami.

Dieta alkaliczna, inaczej dieta zasadowa, opiera się głównie na warzywach, owocach, orzechach, ziarnach i przyprawach. Stosując taką dietę powinniśmy jeść przede wszystkim świeże warzywa, sałatki, orzechy i oleje roślinne, a także pić od 2-3 litrów wody dziennie. Żywność alkaliczna powinna stanowić 75-80% codziennej diety, natomiast produkty kwasowe nie powinny przekraczać 20-25%.

Przygotowaliśmy listę 5 najlepszych alkalicznych produktów:

1.Gryka

To prawdopodobnie najlepszy zamiennik dla parzenicy. Gryka zawiera związki bioaktywne i przeciwutleniające – ziarna gryki bogate są w flawonoidy (rutynę oraz izowiteksynę). Wykazują wysoki potencjał antyoksydacyjny, który odgrywa ważną rolę w zapobieganiu powstawaniu zmian miażdżycowych oraz procesów nowotworzenia. Dzięki rutynie zwiększamy poziom energii w naszym organizmie. Ponadto gryka zawiera fagopirynę – związek, który wpływa na zwiększenie wrażliwości komórek ustroju na działanie insuliny. Tym samym jego spożycie jest zalecane osobom chorującym na insulinooporność, jak również cukrzycę. Zawartość białka w gryce wynosi ok. 10-18%. Białko to charakteryzuje się wysoką, jakością i według danych, stanowi aż ponad 80% wartości żywieniowej białka jaja kurzego. Dzięki regularnemu spożywaniu jej, chronimy nasze żyły, dzięki czemu możemy uniknąć takich dolegliwości jak żylaki czy hemoroidy.

2.Kapusta

To warzywo to przykład żywności zdrowej pod każdym niemal względem. Dzięki prozdrowotnym właściwościom kapusty znacznie lepiej radzimy sobie z grypą i innymi infekcjami. Spożywanie kapusty pozwala poprawić procesy trawienia. Ze względu na dużą zawartość siarki oraz cynku, spożywanie kapusty łagodzi dolegliwości skórne, m.in. odmrożenia, oparzenia, jest skuteczne w leczeniu trądziku, liszajów, egzemy. Składniki zawarte w kapuście wspomagają leczenie obrzęków kończyn, łagodzą ból, działają antyseptycznie oraz usuwają ze skóry toksyny. Liście kapusty leczą również oparzenia, wrzody, trudno gojące się rany, półpasiec, odmrożenia. Okłady z kapusty łagodzą ból towarzyszący chorobom reumatycznym. Liść położony na skórę zmniejsza przekrwienie, aktywizuje krwiobieg, oczyszcza naczynia włosowate. Stosuje się je przy żylakach i zapaleniu tętnic.
Kliknij poniżej w „Polub tę stronę”, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

 

snp:motywator
VideoBlog: www.motywator.tv
insta: https://www.instagram.com/motywator.tv/

_________________________________________

3.Melon

Owoc ten przepełniony jest składnikami odżywczymi witaminami A, C, D, E, P, oraz z grupy B, zawiera również beta-karoten, kwas foliowy, pektyny, błonnik, potas, żelazo, magnez, jod, wapń i fosfor. To idealny owoc, dzięki któremu utrzymamy odpowiedni poziom energii w ciągu dnia. Melon jest antykoagulantem, doskonale zapobiega rozwojowi zawałom serca i udarom mózgu.

4.Olej z nasion lnu i Siemię lniane

Nasiona lnu są doskonałym źródłem lignanów, związki te chronią przed różnymi dolegliwościami i chorobami m.in. jelito grube oraz piersi przed rakiem, wzmacniają również prace nerek. Są także bogate w kwasy omega-3 kwasy tłuszczowe. Siemię lniane jest w stanie obniżyć poziom złego cholesterolu oraz stabilizuję ciśnienie krwi.

5.Oliwa z oliwek

Oliwa  z Oliwek składa się z jednonasyconych kwasów tłuszczowych. To bardzo zdrowy olej, który posiada dużo przeciwutleniaczy takich jak witamina E, która może zapobiegać wielu chorobą i problemom zdrowotnym, m.in. zawałą serca. Jest także doskonały dla kobiet w okresie menopauzy, ogranicza częstotliwość uderzeń gorąca.

 

Lista żywności zakwaszającej organizm

– alkohol

– żywność, przetwożona

– produkty zbożowe bogate w cukry

– sztuczne substancję słodzące

– produkty zawierające kofeinę

 

Lista żywności alkaicznej

– Brokuł

– Awokado

– Kapusta

– Brukselka

– Kalafior

– Gryka

– Cukinia

– Seler

– Olej z nasion lnu i nasion lnu

– Szczypiorek

– Czosnek

– Ogórek

– Soja

– Grejpfrut

– Kiełki lucerny

– Kiełki soi

– Pory

– Zielone fasolki

– Sałata

– Wapna i cytryna

– Oliwa z oliwek i oliwki

– Proso

– Pietruszka

– Cebula

– Zielony groszek

– Gruszki

– Szpinak

– Rzodkiewki

– Arbuz

– Pomidor

– Dynia

– Dziki ryż

– Tahini i sezamu.

źródła:

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2013/08/15/nutrients-better-sleep.aspx
http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2006/10/07/prostate-cancer-risks-rise-with-shift-work.aspx
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23885993
http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2012/06/02/can-sleeping-affect-immune-system.aspx
http://www.lignans.net/prostate-cancer-prevention.html
http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2008/01/02/body-clock-part-three.aspx
http://www.webmd.com/vitamins-supplements/ingredientmono-270-rutin.aspx?activeingredientid=270&activeingredientname=rutin
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23566060
http://nutritiondata.self.com/facts/fruits-and-fruit-juices/1954/2
http://www.lignans.net/health-benefits.html


Podziel się ze znajomymi 🙂
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

2 Comments

  1. Dzięki tobie sporo dowiedziałem się o żywności alkalizującej tylko nie napisałeś czy po obróbce termicznej warzywa te zachowują swoje właściwości czy należy je spożywać na surowo? Np jeśli chodzi o kapustę czy spożywać ją surową czy może kiszoną? Z góry dziękuję za odpowiedz.

Dodaj komentarz