Witaminy Centrum zawierają organizmy transgeniczne, barwniki spożywcze i toksyczne substancje chemiczne.


Podziel się ze znajomymi 🙂
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Amerykanie już od 1940 r. zażywają witaminy i suplementy. Do dnia dzisiejszego miliony amerykanów poszukuje sposobów na poprawę zdrowia i zwiększenie odporności. Jedną z najpopularniejszych dróg, jest zażywanie mieszanek  witamin i minerałów min. takich jak Centrum.

Uważa się, iż z pośród wszystkich dostępnych preparatów witaminowych w Stanach Zjednoczonych najbardziej popularne są witaminy Centrum. Zarobki dla koncernu produkującego ten preparat to 5, 7 biliona $ rocznie, z czego ogólne wydatki na preparaty witaminowe w roku 2014 wyniosły 37 bilionów $.

Niestety producentem tego preparatu jest największa na świecie firma farmaceutyczna Pfizer, która podejrzewana jest o współpracę z fabrykami produkującymi substancję chemiczne i stosowanie ich w swoich produktach min. w wymienionych witaminach.

2012 r. Spółce zagrożono pozwem sądowym przez Organizację Obrony Praw Konsumenckich „ Centrum Grupowe dla Nauki” z powodu umieszczaniu nie prawdziwych informacji o składzie Witamin Centrum i rozpowszechnianiu nie prawdziwych informacji na temat zdrowotnych korzyści wynikających z zażywania tego preparatu. (1)

Inną istotną kwestią jest fakt, iż rynek multiwitaminowy w Ameryce ma duże luki w przepisach. Mianowicie brakuję rozporządzeń, które narzucałyby określone normy i standardy w przygotowaniach mieszanek witaminowych do sprzedaży. Koncerny mają dużą swobodę i nadużywają tego, dodając często substancji nie mających nic wspólnego z witaminami. Co w konsekwencji może być szkodliwe dla ludzkiego zdrowia. (2)

W preparatach Centrum znaleziono, co najmniej trzy środki konserwujące wraz z różnymi substancjami chemicznymi i dodatkami, które są toksyczne dla zdrowia nawet rakotwórcze.

Centrum Witaminy niebezpieczne składniki:

1.Laktoza – Niebezpieczna dla osób z nietolerancją laktozy, może powodować wymioty, biegunkę czy mdłości.

2.Węglan wapnia – Stosowany w produktach farmaceutycznych może powodować choroby serca, w szczególności u osób starszych.
Poza tym węglan wapnia stosuje się do produkcji papieru, gumy (jako wypełniacz), kitu, farb (pigment) i kredy szkolnej. Ma również inne zastosowania:

* budowa dróg,
* wytop żelaza, produkcja stali,
* wyrób szkła i porcelany,
* oczyszczanie ścieków, zmiękczanie wody,
* do wyrobu cementu,
* w budownictwie jako kamień budowlany w postaci wapienia.

3.Kwasy tłuszczowe  uwodornione – Często nazywane również tłuszczami utwardzonymi. Powstają w wyniku chemicznego przetworzenia zdrowego oleju roślinnego. Podwyższają poziom homocysteiny  i trójglicerydów we krwi oraz wpływają niekorzystnie na poziom cholesterolu HDL. Spożywanie takich tłuszczy może prowadzić do poważnych chorób układu krwionośnego, w tym miażdżycy, chorób serca a także otyłości, cukrzycy i obniżenia odporności.

4.Barwnik spożywczy (żółty 6) – Jego skład oparty jest na ropie naftowej. Może powodować alergię, guzy na nerkach i jądrach a także raka. Odpowiedzialny za nadpobudliwość u dzieci.

5.Dwutlenek tytanu – Powszechnie uważany za produkt bezpieczny. Jednak naukowcy z Uniwersytetu w Turynie (Włochy) odkryli, że pewna forma dwutlenku tytanu – anataz, – choć na pierwszy rzut oka nieszkodliwa, może stać się toksyczna pod wpływem działania promieniowania ultrafioletowego. Co w rezultacie może prowadzić do raka płuc.

6.Glikol polietylenowy – Ten związek chemiczny używany jest do produkcji paliwa rakietowego a także stosowany, jako środek przeczyszczający. Ten dodatek może powodować alergię a także autyzm i uszkodzenia nerek. Jednym z efektów ubocznych może być również nietrzymanie stolca.

7.Skrobia kukurydziana – Transgeniczna wersja zboża ma liczne negatywne skutki dla organizmu w szczególności bardzo niebezpieczne dla takich organów jak wątroba, nerki, serce a także nadnercze i śledziona. Może powodować np. niewydolność nerek.

Witaminy Centrum dla dzieci są jeszcze gorszę, to nieprawdopodobne, ale zawierają one jeszcze więcej szkodliwych substancji niż witaminy przeznaczone dla dorosłych. Na liście szkodliwych substancji znajdują się:

1.Aspartam ( środek słodzący) – Aspartam składa się z trzech substancji chemicznych:  kwasu asparaginowego, fenyloalaniny oraz estru metylowego, który zaraz po spożyciu słodzika przekształca się w metanol. Każda z tych substancji występuje naturalnie w żywności Jednak jest pewne, ale. Otóż związki te, obecne naturalnie w żywności występują w połączeniach z innymi substancjami – fenyloalanina i kwas asparaginowy związane z proteinami, zaś metanol w połączeniu z pektyną. Człowiek nie wytwarza enzymu, który umożliwiłby odłączenie metanolu od pektyny, dlatego nawet większe ilości metanolu występujące w owocach (w porównaniu do aspartamu) są całkowicie nieszkodliwe. Dodatkowo metanol nigdy nie występuje sam – zawsze w produktach spożywczych towarzyszy mu etanol, będący odtrutką na toksyczne działanie alkoholu metylowego. Różnica polega na tym, że w wyniku rozkładu aspartamu w jelicie cienkim powstają wolne formy wyżej wymienionych związków, które według naukowców okazują się bardzo szkodliwe dla organizmu człowieka. Zatem środek ten może być rakotwórczy i może mieć skutki uboczne dla zdrowia dziecka.

2.Barwnik spożywczy Niebieski 2 – W jego składzie można znaleźć pochodne ropy naftowej. Barwnik ten zakazany jest w Norwegii gdyż może powodować guza mózgu.

3.Tlenek miedzi – Jest wymieniany, jako niebezpieczna substancja w Europie, która może powodować choroby nerek oraz marskość wątroby u dzieci.

4.Tlenek cynku – Również sklasyfikowany, jako niebezpieczny w Europie, jest stosowany w filtrach przeciw słonecznych. Używany w witaminach może być toksyczny i powodować zaparcia i biegunki.
Kliknij poniżej w „Polub tę stronę”, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

 

snp:motywator
VideoBlog: www.motywator.tv
insta: https://www.instagram.com/motywator.tv/

_________________________________________
5.Cukier – To źródło pożywienia dla raka. Powoduję otyłość i cukrzycę. Powoduje również obniżenie odporności, wzrost podatności na infekcje, deficyt witamin z grupy B oraz minerałów takich jak chrom czy miedź. Wpływa na podwyższenie poziomu cholesterolu, przyspiesza starzenie skóry, osłabia włókna kolagenowe i przyczynia się do urazów ścięgien. Osoby spożywające dużo cukru są bardziej podatne na choroby zwyrodnieniowe stawów, powstawanie miażdżycy czy owrzodzenie jelita grubego. Do tego dochodzi niekorzystny wpływ na szkliwo zębów, trzustkę i funkcjonowanie licznych enzymów. (3)

Czytając to wszystko sam zdecyduj, co leprze naturalne witaminy z pożywienia czy toksyczna pigułka!

Gdzie znaleźć naturalne witaminy?

Zajrzy do sprawdzonego „warzywniaka” tam znajdziesz większość produktów, które są ci potrzebne. Witaminy z pożywienia lepiej się wchłanianą i przetwarzają przez organizm.  Co najlepiej kupować, aby zapewnić organizmowi dawkę potrzebnych witamin?:

Warzywa –  Najobfitsze źródło witamin i minerałów. Powinny gościć codziennie na naszych talerzach, w szczególności te zielne, jak: brokuł, awokado, brukselka, kapusta, batat i rukiew wodna.

Zioła – Są bogate w substancję odżywcze, antyutleniacze, filoestrole oraz olejki eteryczne, znakomicie wpływają na stan zdrowia organizmu. Jednym z popularniejszych ziół, jakie można polecić to kurkuma, bardzo silny przeciwutleniacz, który ma właściwości anty rakowe, uśmierza również różnego rodzaju bóle.

Owoce- Podobnie jak warzywa zawierają dużo witamin i antyutleniaczy. Pomagają obniżyć ciśnienie i zmniejszyć ryzyko chorób serca. Najlepszymi antyutleniaczami w śród owoców są min. granat, jagody czy winogrona.

Ziarna, Orzechy, Nasiona Zawierają korzystne tłuszcze, błonnik oraz mnóstwo witamin i minerałów. Warto, zatem urozmaicić swoją dietę w te składniki.

Ryby – Najistotniejszym składnikiem odżywczym, w jaki bogate są ryby są kwasy tłuszczowe z rodziny omega-3. W rybach znajdziemy 2 kwasy z tej grupy: eikozapentaenowy (EPA) i dokozaheksaenowy (DHA). Warto zwrócić uwagę, iż ryby z północnych oceanów zawierają zwłaszcza dużo EPA, a z południowych DHA. Są również znakomitym źródłem białka. Zaleca się jeść ryby 2 razy w tygodniu, może to zapobiec wielu chorobą min. miażdżycy czy Alzheimerowi.

Jajka – Bogate w aminokwasy, żelazo i przeciwutleniacze. W żółtku znajdują się odżywcze tłuszcz zwany choliną. Regularne spożywanie jajek może uchronić przed chorobami serca oraz wzmacniają układ odpornościowy.

źróda:

na podstawie : http://draxe.com/centrum-vitamins/

  1. NIH State-of-the-Science Panel. National Institutes of Health state-of-the-science conference statement: multivitamin/mineral supplements and chronic disease prevention. Am J Clin Nutr 2007;85:257S-264S. [PubMed abstract]
  2. Bailey RL, Gahche JJ, Lentino CV, Dwyer JT, Engel JS, Thomas PR, et al. Dietary supplement use in the United States: 2003-2006. J Nutr 2011;141:261-266. [PubMed abstract]
  3. Nutrition Business Journal. NBJ’s Supplement Business Report 2015. Penton Media, Inc., 2015.
  4. Yetley, EA. Multivitamin and multimineral dietary supplements: definitions, characterization, bioavailability, and drug interactions. Am J Clin Nutr 2007;85:269S-276S. [PubMed abstract]
  5. Huang H-Y, Caballero B, Chang S, Alberg AJ, Semba RD, Schneyer C, et al.Multivitamin/Mineral Supplements and Prevention of Chronic Diseaseexternal link disclaimer. Evidence Report/Technology Assessment No. 139. (Prepared by The Johns Hopkins University Evidence-based Practice Center under Contract No. 290-02-0018). AHRQ Publication No. 06-E012. Rockville, MD: Agency for Healthcare Research and Quality. May 2006.
  6. Lawson KA, Wright ME, Subar A, Mouw T, Hollenbeck A, Schatzkin A, Leitzmann MF. Multivitamin use and risk of prostate cancer in the National Institutes of Health-AARP Diet and Health Study. J Natl Cancer Inst 2007;99:754-764. [PubMed abstract]
  7. Otten JJ, Hellwig JP, Meyers LD (editors). Dietary Reference Intakes: The Essential Guide to Nutrient Requirementsexternal link disclaimer. Washington, DC: The National Academies Press. 2006.
  8. Rosenberg IH. Challenges and opportunities in the translation of the science of vitamins. Am J Clin Nutr 2007;85:325S-327S. [PubMed abstract]
  9. Murphy SP, White KK, Park S-Y, Sharma S. Multivitamin-multimineral supplements’ effect on total nutrient intake. Am J Clin Nutr 2007;85:280S-284S. [PubMed abstract]
  10. Butte NF, Fox MK, Briefel RR, Siega-Riz AM, Dwyer JT, Deming DM, Reidy KC. Nutrient intakes of US infants, toddlers, and preschoolers meet or exceed Dietary Reference Intakes. J Am Diet Assoc 2010;110:S27-S37. [PubMed abstract]
  11. Murphy SP. Commentary: the fitness of FITS. J Am Diet Assoc 2010;110:S8-S10. [PubMed abstract]
  12. Bailey RL, Dodd KW, Gahche JJ, Dwyer JT, McDowell MA, Yetley EA, et al. Total folate and folic acid intake from foods and dietary supplements in the United States: 2003-2006. Am J Clin Nutr 2010a;91:231-237. [PubMed abstract]
  13. Bailey RL, McDowell MA, Dodd KW, Gahche JJ, Dwyer JT, Picciano MF. Total folate and folic acid intakes from foods and dietary supplements of US children aged 1-13y. Am J Clin Nutr 2010b;92:353-358. [PubMed abstract]
  14. Rock CL. Multivitamin-multimineral supplements: who uses them? Am J Clin Nutr 2007;85:277S-279S. [PubMed abstract]
  15. U.S. Preventive Services Task Force. Routine vitamin supplementation to prevent cancer and cardiovascular disease: recommendations and rationale. Ann Intern Med 2003;139:51-55. [PubMed abstract]
  16. World Cancer Research Fund/American Institute for Cancer Research. Food, Nutrition, Physical Activity, and the Prevention of Cancer: a Global Perspectiveexternal link disclaimer. Washington DC: American Institute for Cancer Research, 2007.
  17. Neuhouser ML, Wassertheil-Smoller S, Thomson C, Aragaki A, Anderson GL, Manson JE, et al. Multivitamin use and risk of cancer and cardiovascular disease in the Women’s Health Initiative cohorts. Arch Intern Med 2009;169:294-304. [PubMed abstract]
  18. Park S-Y, Murphy SP, Wilkens LR, Henderson BE, Kolonel LN. Multivitamin use and the risk of mortality and cancer incidence: the Multiethnic Cohort Study. Am J Epidemiol 2011;173:906-914. [PubMed abstract]
  19. Larsson SC, Åkesson A, Bergkvist L, Wolk A. Multivitamin use and breast cancer incidence in a prospective cohort of Swedish women. Am J Clin Nutr 2010;91:1268-1272. [PubMed abstract]
  20. Ishitani K, Lin J, Manson JE, Buring JE, Zhang SM. A prospective study of multivitamin supplement use and risk of breast cancer. Am J Epidemiol 2008;167:1197-1206. [PubMed abstract]
  21. Muntwyler J, Hennekens CH, Manson JE, Buring JE, Gaziano JM. Vitamin supplement use in a low-risk population of US male physicians and subsequent cardiovascular mortality. Arch Intern Med 2002;162:1472-1476. [PubMed abstract]
  22. Rautiainen S, Åkesson A, Levitan EB, Morgenstern R, Mittleman MA, Wolk A. Multivitamin use and the risk of myocardial infarction: a population-based cohort of Swedish women. Am J Clin Nutr 2010;92:1251-1256. [PubMed abstract]
  23. Mursu J, Robien K, Harnack LJ, Park K, Jacobs DR. Dietary supplements and mortality rate in older women: the Iowa Women’s Health Study. Arch Intern Med 2011;171:1625-1633. [PubMed abstract]
  24. Sesso HD, Christen WG, Bubes V, Smith JP, MacFadyen J, Schvartz M, et al. Multivitamins in the prevention of cardiovascular disease in men: the Physicians’ Health Study II randomized controlled trial. JAMA 2012;308:1751-60. [PubMed abstract]
  25. Gaziano JM, Sesso HD, Christen WG, Bubes V, Smith JP, MacFadyen J, et al. Multivitamins in the prevention of cancer in men: the Physicians’ Health Study II randomized controlled trial. JAMA 2012;308:1871-80. [PubMed abstract]
  26. Hercberg S, Galan P, Preziosi P, Bertrais S, Mennen L, Malvy D, et al. The SU.VI.MAX study: a randomized, placebo-controlled trial of the health effects of antioxidant vitamins and minerals. Arch Intern Med 2004;164:2335-2342. [PubMed abstract]
  27. Age-Related Eye Disease Study Research Group. A randomized, placebo-controlled, clinical trial of high-dose supplementation with vitamins C and E, beta carotene, and zinc for age-related macular degeneration and vision loss: AREDS report no. 8. Arch Ophthalmol 2001;119:1417-1436. [PubMed abstract]
  28. Gunasekara P, Hettiarachchi M, Liyanage C, Lekamwasam S. Effects of zinc and multimineral vitamin supplementation on glycemic and lipid control in adult diabetes. Diabetes, Metabolic Syndrome and Obesity: Targets and Therapy 2011;4:53-60. [PubMed abstract]
  29. Song Y, Xu Q, Park Y, Hollenbeck A, Schatzkin A, Chen H. Multivitamins, individual vitamin and mineral supplements, and risk of diabetes among older U.S. adults. Diabetes Care 2011;34:108-114. [PubMed abstract]
  30. Chung M, Balk EM, Brendel M, Ip S, Lau J, Lee J, et al. Vitamin D and calcium: a systematic review of health outcomesexternal link disclaimer. Evidence Report/Technology Assessment No. 183 prepared by the Tufts Evidence-based Practice Center under Contract No. 290-2007-10055-I. AHRQ Publication No. 09-E015. Rockville, MD: Agency for Healthcare Research and Quality, 2009.
  31. Pitkin RM. Folate and neural tube defects. Am J Clin Nutr 2007;85:285S-288S. [PubMed abstract]
  32. 2015–2020 Dietary Guidelines for Americansexternal link disclaimer. 8th Edition. December 2015.
  33. Wagner CL, Greer FR, and the Section on Breastfeeding and Committee on Nutrition. Prevention of rickets and vitamin D deficiency in infants, children, and adolescents. Pediatrics 2008;122:1142-1152. [PubMed abstract]
  34. Kleinman, RE (editor). Chapter 7: Feeding the child. Pediatric Nutrition Handbook, 5th edition. American Academy of Pediatrics. 2004.
  35. American Dietetic Association. Position of the American Dietetic Association: nutrient supplementation. J Am Diet Assoc 2009;109:2073-2085. [PubMed abstract]
  36. Mulholland CA, Benford DJ. What is known about the safety of multivitamin-multimineral supplements for the generally healthy population? Theoretical basis for harm. Am J Clin Nutr 2007:85:318S-322S. [PubMed abstract]
  37. Prentice RL. Clinical trials and observational studies to assess the chronic disease benefits and risks of multivitamin-multimineral supplements. Am J Clin Nutr 2007;85:308S-313S. [PubMed abstract]
  38. Alpha-Tocopherol, Beta-Carotene Cancer Prevention Study Group. The effect of vitamin E and beta carotene on the incidence of lung cancer and other cancers among male smokers. N Engl J Med 1994;330:1029-1035. [PubMed abstract]
  39. Omenn GS, Goodman GE, Thornquist MD, Balmes J, Cullen MR, Glass A, et al. Effects of a combination of beta carotene and vitamin A on lung cancer and cardiovascular disease. N Engl J Med 1996;334:1150-1155. [PubMed abstract]
  40. IOM (Institute of Medicine). Dietary Reference Intakes for Vitamin A, Vitamin K, Arsenic, Boron, Chromium, Copper, Iodine, Iron, Manganese, Molybdenum, Nickel, Silicon, Vanadium, and Zincexternal link disclaimer. Washington, DC: National Academy Press. 2001.
  41. Bronstein AC, Spyker DA, Cantilena LR Jr, Green JL, Rumack BH, Giffin SL. 2008 annual report of the American Association of Poison Control Centers’ National Poison Data System (NPDS): 26th annual report. Clin Toxicol 2009;47:911-1084. [PubMed abstract]
  42. Natural Medicines Comprehensive Database. Vitamin K. Accessed January 12, 2011.
  43. NIH (National Institutes of Health, Warren Grant Magnuson Clinical Center). Important information to know when you are taking: Coumadin® and vitamin K. December 2003.
  44. FDA (Food and Drug Administration). Current good manufacturing practices (CGMPs): dietary supplements.external link disclaimer

Podziel się ze znajomymi 🙂
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

2 Comments

  1. będąc w ciąży z pierwszym dzieckiem spożywałam Centrum Materna, bo podobno był najlepszy. Jak byłam w drugiej ciąży suplement ten był wycofany z aptek, więc zażywałam inny. Pierwsze dziecko ma autyzm, drugie zdrowe. To tylko taka moja dygresja…

  2. trzeba patrzeć na skład, bo różne syfy się sprzedają. Ostatnio chciałam kupić dziecku wit. D i podziękowałam w aptece za Defree z benzoesanem sodu. Osobiście mam zaufanie do produktów Oleofarm – nigdy się nie zawiodłam

Dodaj komentarz