Jak zminimalizować ból w kolanach – strzelanie ?

Podziel się ze znajomymi :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Im większy i cięższy biegacz, tym więcej siły musi stracić na pokonanie kilometrów w określonym tempie. Ciężcy biegacze powinni trenować trochę inaczej i zwracać baczniejszą uwagę na sprzęt i techniczne elementy całej osnowy treningowej (jednostki treningowej). Oto kilka wskazówek, które ciężki biegacz powinien mieć na uwadze.

[emaillocker]

 

  1. Jak amen w pacierzu w dekalogu biegacza powinien być zapis: „Mobilność stawów zagwarantuje mi lepszą swobodę ruchu i uchroni przed zwyrodnieniami stawów (kontuzjami )” Zapoznajcie się z elementami treningu funkcjonalnego i mobility
  2. Zwracaj szczególną uwagę na określenie dystansu i szybkości biegu. Kiedy jest więcej kilogramów do dźwigania, nagły przyrost ilości bieganych kilometrów i tępa ich pokonywania łatwo może prowadzić do przetrenowania i kontuzji.
  3. Przed każdym bieganie rozwałkuj mięśnie, które czujesz, że masz najmocniej pospinane, 5 min wystarczy aby zwiększyć ukrwienie oraz rozluźnić powiezie mięśniowe. Tym samym zminimalizować ryzyko niesymetrycznych napięć mięśniowych, które w konsekwencji powodują przykurcze mięśniowe, wady postawy, naderwania a nawet zerwania przyczepów lub naderwanie włókien mięśniowych.
  4. Aby bieg był efektywny pamiętaj o najważniejszej porze dnia dla biegacza: 2h przed bieganiem i 2h po bieganiu. W tym okresie powinnaś zwiększyć ilość spożywanych kcal. Nie zaproponuje ci posiłków ponieważ każda osoba reaguje inaczej na odczucia energetyczne: koncentracja,  energia podczas biegu a nawet lekkość oddychania, na te elementy oprócz wytrenowania ma również duży wpływ jakość i rodzaj jedzenia. Poczytaj o mieszankach węglowodanów prostych z węglowodanami złożonymi + olej MCT to połączenie dla mnie jest bardzo korzystne podczas treningu.
  5. Cięższy biegacz często musi pić więcej wody ze względu na obfitsze pocenie. Jest to ważne w szczególności podczas wyższych temperatur, istnieje wtedy większe ryzyko odwodnienia.
  6. Zwracaj uwagę na stan swojego obuwia. Zużywa się ono szybciej i będziesz je musiał częściej wymieniać. Nawet, jeśli wydaje Ci się, że buty są w idealnym stanie, systemy amortyzacyjne w obuwiu wykonują większą prace i zużywają się szybciej. Zmieniaj obuwie, co 400-500 km.
  7. Biegacze z nawagą często miewają fałdki skóry, które muszą być chronione przed otarciami i odparzeniami. Używaj specjalistycznych balsamów lub wazeliny w tych wrażliwych miejscach, szczególnie podczas dłuższych dystansów.
  8. Masywni biegacze powinni wybierać tak jak wszyscy inni biegacze profesjonalne i wygodne ubranie. Czasami trzeba poświęcić więcej czasu i energii na znalezienie odpowiedniego rozmiaru, jednak warto podjąć taki trud. Ubranie funkcjonalne, które jest niedopasowane do ciała, szybko traci część swoich właściwości.
  9. Aby zrobić efekty poprzez bieganie należy pamiętać, że 80% sukcesu to dieta
  10. Aby uchronić swoje ciało przed kontuzjami, pamiętaj o systematycznym rozciąganiu i masowaniu warstwy głębokiej swojego ciałom

Kliknij poniżej w „Polub tę stronę”, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

 

snp:motywator
VideoBlog: www.motywator.tv
insta: https://www.instagram.com/motywator.tv/

_________________________________________
Elementy treningu mobility 

 

 

 

[/emaillocker]

 

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz