Jak usunąć bóle pleców – zdrowy kręgosłup, lepiej zapobiegać niż leczyć!

Podziel się ze znajomymi :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Wzmacniamy nasze rusztowanie którym jest nasz kręgosłup pełni on w organizmie człowieka dwie trudne do pogodzenia funkcje. Z jednej strony, aby skutecznie chronić rdzeń kręgowy i prowadzące do narządów wewnętrznych nerwy, musi się cechować ogromną sztywnością i odpornością na przeciążenia. Z drugiej strony- funkcje utrzymania pionowej postawy ciała i swobodnego poruszania się wymaga dużej elastyczności, zwłaszcza w odcinku szyjnym i lędźwiowym. Pogodzenie tych sprzecznych cech możliwe jest dzięki subtelnym mechanizmom napinania i rozluźniania określonych grup mięśni utrzymujących stabilność i zapewniających ruchomość kręgosłupa

Na różnego rodzaju schorzenia związane z kręgosłupem cierpi aż 80% dorosłych. O tym, że z naszym kręgosłupem dzieje się coś złego, myślimy zwykle dopiero wtedy, gdy pojawia się uporczywy ból.

Tym czasem możemy wcześniej zapobiec takim sytuacją stosując poniższe rady.

 

1. Śpij na średnio twardym równym materacu, najlepiej na niewielkim jaśku umieszczonym pod karkiem lub specjalnej poduszce ortopedycznej.

aid23838-728px-Improve-Your-Posture-Step-14

2. Zanim wstaniesz rano z łóżka, przeciągnij się, a potem powoli podnieś. Nie prostuj się gwałtownie, nie pochylaj, nie odwracaj- unikniesz w ten sposób urazów.

aid23838-728px-Improve-Your-Posture-Step-10

3. Nigdy nie obciążaj jednej strony kręgosłupa, rozkładaj ciężar równomiernie na obie ręce. Idąc na większe zakupy zabierz torbę na kółkach.

aid23838-728px-Improve-Your-Posture-Step-13

4. Trzymaj się prosto. Kiedy stoisz, siedzisz, chodzisz, pamiętaj, by mieć głowę na jednym poziomie z kręgosłupem. Nigdy pochylona do przodu czy na bok. Siedząc nie przechylaj się zbytnio, stopy powinny opierać się na podłodze, a kolana sięgać powyżej krawędzi krzesła.  Wygodne oparcie sięgające dolnej części odcinka piersiowego kręgosłupa ułatwia utrzymanie prawidłowej postawy.

1

aid23838-728px-Improve-Your-Posture-Step-12

aid23838-728px-Improve-Your-Posture-Step-6

5. Myjąc się nie pochylaj się na wyprostowanych nogach, lepiej uklęknij nad wanną. Kiedy pierzesz, postaw miskę wyżej.

6. Ruszaj się! Nawet przy bardzo poważnych schorzeniach stosuje się ćwiczenia wzmacniające mięśnie, które tworzą naturalny gorset i utrzymają kręgosłup we w właściwym położeniu. Zalecane rodzaję sportu to pływanie i gimnastyka w wodzie. Zanim jednak zaczniesz ćwiczyć skontaktuj się z lekarzem, który zdecyduję, jaki rodzaj treningu będzie dla Ciebie najodpowiedniejszy.

aid23838-728px-Improve-Your-Posture-Step-7 aid23838-728px-Improve-Your-Posture-Step-16 aid23838-728px-Improve-Your-Posture-Step-20 aid222771-728px-222771-15 aid222771-728px-222771-17 aid222771-728px-767420-19 aid222771-728px-767420-20 aid1445640-728px-Stretch-Your-Back-Step-5-Version-2 aid1445640-728px-Stretch-Your-Back-Step-6-Version-2
Kliknij poniżej w „Polub tę stronę”, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

 

snp:motywator
VideoBlog: www.motywator.tv
insta: https://www.instagram.com/motywator.tv/

_________________________________________
aid1445640-728px-Stretch-Your-Back-Step-7-Version-2 aid1445640-728px-Stretch-Your-Back-Step-8-Version-2 aid1445640-728px-Stretch-Your-Back-Step-9-Version-2 aid1445640-728px-Stretch-Your-Back-Step-10-Version-2 aid1445640-728px-Stretch-Your-Back-Step-11 aid1445640-728px-Stretch-Your-Back-Step-13 aid1445640-728px-Stretch-Your-Back-Step-14 aid2723297-728px-Strengthen-Lower-Back-Step-14 aid4391419-728px-Rehydrate-Spinal-Discs-Step-13

7. Naucz się relaksować. Długotrwały stres usztywnia mięśnie i przyspiesza procesy zwyrodnieniowe w obrębie kręgosłupa.

 


Podziel się ze znajomymi :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


 

1 Komentarz

Dodaj komentarz