Fundament sprawnej psychiki i układu odpornościowego – Jedzenie probiotyczne i prebiotyczne

Podziel się ze znajomymi :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Bez zbędnej anatomicznej terminologii wyjaśnię Wam dlaczego pro i pre biotyki są jednym z najważniejszych produktów spożywczych, które są  energią oraz substratem regenerującym naszą florę bakteryjną oraz turbodoładowaniem dla mikroorganizmów, które mieszkają w naszych jelitach.
Kiedy nie dochodzi do Dyzbiozy czyli zaburzenia dobrych bakterii do złych nasze jelita działają sprawnie i dynamicznie.
Zdrowe jelita to ni tylko dobrze wchłonięnte składniki odżywcze do naszego krwiobiegu ale również świetne samopoczucie i wysoka odporność.

Zanim zaczniejsz czytać poniższy artukuł zapoznaj się z :

1. Jak probiotyki mogą pomóc ci schudnąć i odbudować jelita ?
2. Gazy jelitowe – co mogą ujawniać?

Probiotyczne jedzenie – naturalne mikroorganizmy 

Jogurt naturalny
Eksplozja marek jogurtów przejęła sekcję przetwórstwa mleczarskiego, ale trzeba uważać, jakie marki wybierać; do wielu z nich, zarówno jogurtów greckich jak i naturalnych dodawany jest cukier, sztuczne słodziki i sztuczne aromaty. Należy czytać etykiety. Dla osób wrażliwych na nabiał, doskonałym zamiennikiem będzie jogurt z mleka kokosowego. Jest bardzo odżywczy, zawiera dużo witamin i składników mineralnych.

Kefir
Nazwa kefir pochodzi od tureckiego słowa keyif, co oznacza „dobre samopoczucie” po spożyciu. Ten fermentowany produkt mleczny jest bardzo podobny do jogurtu. Jest to unikalna kombinacja „ziaren ” kefirowych (połączenie kultury drożdży i bakterii kwasu mlekowego) i koziego mleka. Jest on bogaty w bakterie Lactobacillus i Bifidobacterium, a także bogaty w przeciwutleniacze.

Herbata Kombucha
Kombucha to zdrowotny napój otrzymywany ze sfermentowanej czarnej lub zielonej herbaty, która przywędrowała z Dalekiego Wschodu, gdzie była wykorzystywana przez wieki. Gazowana i często podawana schłodzona dodaje energii, a nawet pomaga schudnąć.

Czy wiesz , że przyczyną problemów z otyłością i nadwagą mogą być zaburzenia w naszej mikroflorze jelitowej ? Więcej na szkoleniu tutaj Z kodem : MD30 oszczędzasz 21zł (-30%)

Tempeh
Wiele osób, zwłaszcza wegetarian, je tempeh jako zamiennik mięsa i białka. Tempeh to poddana fermentacji soja, przy czym zachowuje wszystkie aminokwasy. Jest również doskonałym źródłem żelaza, wapnia, magnezu i witamin z grupy B. Tempeh może być gotowany lub rozdrabniany na sałatki.
* Uwaga: Nie należy mylić z niesfermentowaną soją . Proces fermentacji zmniejsza poziom kwasu fitynowego w tempeh, co sprawia, że jest lepiej strawna, a składniki odżywcze w niej zawarte, są lepiej przyswajalne.

Kimchi
Ta tradycyjna koreańska potrawa jest mieszaniną sfermentowanych warzyw i przypraw. Zazwyczaj jest to kapusta, solanka, rzodkiewka i przyprawy, takie jak imbir i chili. Oprócz dostarczania pożytecznych bakterii, kimchi jest również doskonałym źródłem wapnia, żelaza, beta-karotenu oraz witaminy A, C, B1 i B2. Dla niektórych może to być zbyt ostre, ale jest jednym z najlepszych probiotycznych produktów spożywczych.

Kiszona kapusta
Kapusta kiszona ze względu na bogatą zawartość składników pokarmowych, pomaga w odbudowie flory bakteryjnej układu pokarmowego. Zawiera również cholinę, związek chemiczny, który wpływa na prawidłowe funkcjonowanie mózgu oraz bierze udział w przekazywaniu impulsów nerwowych w mózgu i w ośrodkowym układzie nerwowym.

Ogórki kiszone
Nic dziwnego, że wiele kobiet w ciąży pragnie pikli, jednego z najbardziej podstawowych i ukochanych naturalnych probiotyków. Dla wielu, ogórki mogą być furtką do innych, bardziej egzotycznych kiszonych produktów spożywczych.
Marynowane owoce i warzywa
Marynowane owoce i warzywa, to jeden z najstarszych, a zarazem najskuteczniejszych sposobów na długie i bezpieczne dla zdrowia przechowywanie jedzenia . Niezależnie od tego czy je zrobimy samemu, czy kupimy gotowe produkty, należy pamiętać, że korzyści probiotyczne obecne są tylko w niepasteryzowanej żywności marynowanej w solance, a nie occie.

TRZYMAM DIETĘ, ALE NIE MOGĘ SCHUDNĄĆ z brzucha oraz ud a moje samopoczucie cały czas się pogarsza – jakie są przyczyny, co można zrobić? Więcej na szkoleniu tutaj  Z kodem : MD30 oszczędzasz 21zł (-30%)

Hodowane przyprawy
Wierzcie lub nie, ale można wytworzyć lakto-sfermentowany majonez, musztardę, chrzan, ostry sos, salsę, guacamole, sos sałatkowy, indyjski sos owocowy „chutney”. Natomiast śmietana jest technicznie fermentowanym produktem mlecznym, który ma tendencję do utraty swojej probiotycznej mocy podczas przetwarzania. Niektórzy producenci, po zakończeniu procesu, dodają żywe kultury bakterii.

Jedzenie prebiotyczne – aktywne biologicznie (nietrawione elementy pożywienia )

Guma arabska
Aby czerpać korzyści z gumy arabskiej, można kupić ją w proszku i wymieszać z wodą. Wystarczy 1 łyżka, co daje 6 gramów błonnika, nierozpuszczalnego prebiotyku – wykazującego pozytywny wpływ na korzystną florę bakteryjną organizmu człowieka.
Kliknij poniżej w „Polub tę stronę”, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

 

snp:motywator
VideoBlog: www.motywator.tv
insta: https://www.instagram.com/motywator.tv/

_________________________________________

Surowy korzeń cykorii
Korzeń cykorii jest doskonałym źródłem antyoksydantów, a także wspomaga trawienie.

Surowy topinambur
Topinambur, to właściwie gatunek słonecznika, który jest „naładowany” substancjami odżywczymi i ma wiele korzyści dla zdrowia. Oprócz tego, że jest świetnym prebiotykiem, topinambur jest bogaty w potas i żelazo.

Surowe ziele mniszka
Ziele mniszka jest bogatym źródłem prebiotyków. Warto go mieć i dodawać do sałatek i dań z warzyw.

Surowy czosnek
Istnieją niezliczone korzyści dla zdrowia, które są wydobywane z czosnku , a fakt, że surowy czosnek jest bogaty w prebiotyki to tylko jeden z nich.

Surowa lub gotowana cebula
Podobnie jak czosnek, cebula, spożywana codziennie jest potężną dawką dla zdrowia. Zarówno w postaci surowej jak i gotowanej, cebula niesie ze sobą silny ładunek prebiotyczny.

Surowy por
Por jest sposobem, aby dodać nie tylko subtelnego smaku potrawom, ale również może być dodawany do każdego niemal posiłku.

Surowe szparagi
Sfermentowane, przyprawione szparagi nadają się idealnie do przekąsek lub dań.

Warto przeczytać :

  1. Nieustające bóle brzucha, niestrawność, biegunka i częste infekcje – Sprawdź czy nie masz IBS
  2. Zdrowa silna wątroba – sprawny detoks całą dobę
  3. OCZYŚĆ JELITA I POZBĄDŹ SIĘ CELLULITU – 7 SPOSOBÓW




1 Komentarz

  1. Tj czy flora Bakteryjna stymuluje powstawanie soków żołądkowych? Czytałem że one tez odrgrywaja duża role w ogranizmie i trawieniu . Niewiem czy to prawda chciałbym posłuchac państwa opini. Pozdrawiam Jacek

Dodaj komentarz